سیر سیاه
۰
سبزی خشک ناب سیر سیاه

سیر

در سیر خام موادی وجود دارد که مانع جذب تمام مواد مغذی آن توسط بدن می شود. اما سیر سیاه که به طلای سیاه معروف است در خود موادی دارد که با زیست بدن سازگارتر است همین موضوع باعث می‌شود که تمام مواد مغذی آن جذب بدن گردد. سیر سیاه از تخمیر سیر تازه و خام به دست می آید. سیر تازه و خام را به مدت سه ماه در دستگاه های مخصوصی در درجه حرارت بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد و رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نگهداری می کنند.

در این مدت رنگ سیر کاملا سیاه می گردد در حقیقت سیر سیاه یک محصول کاملا فراوری شده است که در ابتدا کره ای ها توانست به وجود آن پی ببرد و همچنین از ترکیبات آن در ساخت بسیاری از داروها و طعم دهنده های محلی استفاده کردند. درواقع سیر در فرآیند تخمیر خاصیت انرژی زایی پیدا می کند با تخمیر سیر همواره تغییرات فیزیولوژیکی آن در زمانی اتفاق می‌افتد که به طور حتم غلظت ساختار مواد زیستی آن هم افزایش پیدا می‌کند.

سبزی خشک سیر سیاه
سبزی خشک ناب، سیر سیاه.

رفع التهاب

سیر سیاه می تواند هرگونه التهاب در بدن را برطرف کند. امروزه مردم اروپا از این سیر به عنوان کمکی برای رسیدن به وزن ایده‌آل استفاده می کند. چون سیر سیاه می تواند متابولیسم بدن یا همان سوخت و ساز را افزایش دهد و سلولهای اضافه چربی را بسوزاند. بنابراین این راهکار سالم و بدون عوارض برای رسیدن به مقاصد کاهش وزن است. نظیر سیاه ترش و شیرین یا به اصطلاح ملس است در فرایند تخمین سولفور که دلیل اصلی بو و طعم سیرت و منجر به بوی بد دهان میشود از بین می رود سیر خام قدرتمند ترین ماده غذایی دنیا است.

سرشار از آنتی اکسیدان

اما در طی فرآیند تبدیل سیر تازه به سیاه آنتی اکسیدان های موجود در آن هم به شدت افزایش پیدا می‌کند دو ماده موجود مهم در سیر خام با نام های Alliin و Allinase در طی فرایند تولید سیب سیاه به یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند بهنام اس الیل سیستین تبدیل می شوند این آنتی اکسیدان قوی با آلیسین موجود در سیر خام بسیار متفاوت است دستگاه گوارش این آنتی اکسیدان را خیلی راحت‌تر جذب می‌کند این ماده یک تصفیه کننده غدیر رادیکالهای آزاد است و می‌تواند مانع از التهاب سیستم عصبی در بدن شود شگفت‌انگیزترین آمینو اسیدها و ترکیبات ارگانیک در این نوع سیر یافت می شود این ترکیبات روی و سلنیوم را در بدن افزایش می دهند.

رطوبت کم

سیر سیاه در مقایسه با سیر خام آب و رطوبت کمتری دارد که باعث بهبود و تقویت مواد غذایی و آمینو اسیدهای موجود در آن می شود این روسیه بسیار شیرین است و هضم آن راحت تر است و به دلیل آلسین کمی که دارد برای افراد گرم مزاج مناسب تر است. در طی فرآیند تبدیل سیر خام به سیاه پروتئین و مواد معدنی مانند زینک پتاسیم منیزیم آهن منگنه فسفر و سلنیوم موجود در سیر افزایش پیدا می کند بنابراین این مسیر بسیار مفید تر و مغذی تر از سیر خام است و ارزش غذایی بالاتری دارد.

اس الیل سیستین

طبق تحقیقات انجام شده اثبات شده که ماده اس الیل سیستین که در سیر سیاه وجود دارد. می‌تواند باعث مرگ سلولهای سرطانی و تومورها شود تاثیرات مثبتی که این نوع سیر بر روی سرطان‌هایی مثل ریه پستان گنده و روده بزرگ دارد به اثبات رسیده است. این سیر می‌تواند باعث ضعیف شدن و برطرف شدن توده های لیپیدی چربی درون بدن گردد و کلسترول های بد را کاهش دهد. بنابراین راهی خوب برای تمام کسانی است که به صورت طبیعی دنبال کاهش وزن هستند این ماده غذایی می تواند از تغییر مقدار نورون ها در قشر جلوی مغز جلوگیری کند.

یعنی تاثیر مستقیمی روی حافظه و سیستم اعصاب شما دارد سیر سیاه از سیستم عصبی شما محافظت می‌کند. تاثیرات مثبتی بر روی بیماری آلزایمر دارد این ماده می‌تواند برای ورم مفاصل و دردهای ماهیچه های هم مفید باشد. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند با خوردن این خوراکی می‌توانند آن را تقویت کنند چرا که ضد قارچ و ضد باکتری است. این ماده غذایی با ارزش قرنهاست که در ژاپن کره جنوبی تایلند به عنوان یک ماده غذایی با ارزش تولید می شود.

سبزی خشک ناب، سیر سیاه.
سبزی خشک ناب، سیر سیاه.

سرشار از آمینو اسید‌ها

سیر سیاه بیش از ۱8 عدد آمینو اسید مورد بد مورد نیاز بدن را تامین می کند در واقع تماس آن ۱۰ برابر بیشتر است سیر تازه است و می‌تواند از بیماری های قلبی جلوگیری و همچنین لخته های خونی و تراکم پلاکت‌های خونی را کاهش میدهد این مسیر برای بیماران کلیه کلیوی هم عالی است. چون حاوی پتاسیم است برای افرادی که از بیماری های کلیوی و ورم و حفظ آب در بدن رنج می‌برند. توصیه می شود در واقع یک ادرارآور عالی است سیر سیاه می‌تواند کلاژن سازی پوست را هم بالا ببرد.

رفع مشکلات پوستی

بنابراین افرادی که انواع مشکلات پوستی از قرمزی و خشکی پوست گرفته تئاتر و سوریا زیست می توانند برای درمان مشکلات سیر سیاه را در برنامه غذایی‌شان بگنجانند سولفور موجود در سیر سیاه برای برای ورم مفاصل و دردهای ماهیچه‌ای مفید است اگر به خستگی مزمن ناشی از کار زیاد و بی خوابی دچار هستید و یا یک ورزشکار هستید و میخواهید مقاومت بدن خود را بالا ببرید این نوع سیر توصیه مناسبی است سیر سیاه به دلیل آنتی اکسیدان های خاصی که دارد از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

این نوع سیر بیماری های تنفسی در آسم را درمان میکند و التهاب گلو آلرژی و سرماخوردگی را کاهش می دهد سیر سیاه یک نسخه طبیعی در کاهش استرس است هم می‌تواند با بی خوابی و بدخلقی مبارزه کند در واقع یک آرام کننده اعصاب است این نوع سیر می‌تواند حتی یبوست را کاهش دهد تکه های سیر سیاه را می‌توانید در صبحانه با کمی نان می کنیم.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X