خواص مصرف سیب خشک
۰

اولین خاصیت سیب خشک شادابی پوست است با خوردن سیب خشکی پوست ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی پوست از بین میرود این قابلیت سیب خشک به دلیل وجود ریبوفلاوین ویتامین c در بدن و ویتامین آ آهنگ منیزیم کلسیم و پتاسیم است

سیب خشک سبزی خشک

تنظیم فشار خون

مطالعات اخیر ای که دانشمندان انجام داده اند خوردن سیب خشک یا حتی بو کردن آن باعث کاهش فشار خون می گردد.

سلامت لثه‌ها

اسید های موجود در شیر خشک هنگام جویدن باعث از بین رفتن باکتری های دهان می گردد و دندان ها و لثه ها را تمیز میکند.
چهارمین خاصیت سیب خشک

نقرس و درد مفاصل

سیب خشک مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و بعد از خوردن سیب خشک اسیدهای ادرار اسید فرمیک افزایش پیدا میکند به خاطر همین مصرف سیب خشک افرادی که دارای درد مفاصل و نقرس هستند پیشنهاد می گردد
پنجمین خاصیت سیب خشک

آرامش بخش بودن

خوردن سیر خشک تأثیر آرام بخشی دهد دستگاه عصبی بدن دارد علاوه بر این دارا بودن ویتامین گروه B منیزیم و برخی عناصر دیگر باعث آرامش بخش بودن سیب خشک می گردد.

سبزی خشک سیبی خشک

 کمک به یبوست و کاهش وزن

یکی از فواید سیب خشک این است که سرشار از فیبر است؛ نصف فنجان سیب خشک نیاز روزانه بدن ما به فیبر را تامین می‌کند؛ البته سیب همراه با پوست، حاوی این مقدار فیبر می‌باشد.
اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، خوردن سیب خشک موجب احساس سیری طولانی‌مدت و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های غذایی بعدی می‌‌گردد. همچنین موجب افزایش سوخت‌وساز و کالری سوزی می‌شود که به کاهش وزن کمک می‌‌نماید.
فیبر در دستگاه گوارش هضم و جذب نمی‌شود؛ درنتیجه با مدفوع همراه می‌گردد. مدفوع همراه با فیبر در روده، آب بیشتری جذب کرده و به توده‌ی مرطوب و حجیمی تبدیل می‌گردد؛ درنتیجه افرادی که یبوست دارند، می‌توانند به رژیم غذایی خود فیبر را اضافه نمایند تا دفع سریع و آسانی را تجربه کنند.

مقابله با دیابت

اگر به دیابت مبتلا هستید می‌توانید با خوردن روزانه سیب خشک به درمان این بیماری کمک شایانی کنید؛ البته نوع دوم آن. همان‌طور که میدانید کنترل مصرف کربوهیدرات‌ها در افراد دیابتی می‌بایست کنترل شود؛ چون در بین چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها
و پروتئین‌ها، این کربوهیدرات‌ها هستند که بیشترین تاثیر را بر روی قند خون می‌گذارند. فیبر موجود در این میوه، هضم و جذب کربوهیدرات‌ها را در بدن کاهش داده و بدین ترتیب از نوسانات قند خون توسط کربوهیدرات‌ها جلوگیری می‌نماید.

 مبارزه با کم‌خونی

خوردن سیب خشک به علت وجود آهن می‌تواند به درمان کم‌خونی کمک نماید. حدود نیمی از کم‌خونی‌ها به علت کمبود آهن در رژیم غذایی افراد می‌باشد. در این حالت فرآیند ساخت هموگلوبین دچار اختلال شده و مقدار هموگلوبین خون به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین آهن نقش موثری در تولید گلبول‌های قرمز دارد. افزایش گلبول‌های قرمز نه‌تنها از کم‌خونی جلوگیری می‌کند بلکه موجب بهبود عملکرد اندام‌ها و ماهیچه‌ها می‌گردد.

 کاهش کلسترول خون

در خون ما مقداری مشخصی کلسترول وجود دارد. اگر مقدار کلسترول خون بالاتر از حد طبیعی شود، باعث به وجود آمدن مشکلات قلبی و عروقی متعددی می‌گردد. سیب خشک حاوی مواد مغذی و گیاهی ازجمله فیتونوترینت و فیتوکمیکال می‌باشد. این مواد نقش آنتی‌اکسیدانی دارند و مانع از بالا رفتن کلسترول خون می‌‌گردند. بنابراین مصرف روزانه این میوه،  باعث افزایش تجزیه‌ی کلسترول خون تا 20 درصد می‌گردد که موجب کاهش گرفتگی دیواره رگ‌ها و بیماری‌های مرتبط با پلاک می‌شود. همچنین سیب حاوی فیبری به نام پکتین است که خطر ابتلا به بیماری کرونر قلب را 14 درصد کاهش می‌دهد.

سبزی خشک سیب خشک

پیشگیری از سرطان

با مصرف یک عدد سیب طیف گسترده‌ای از ترکیبات فلاونوئیدی را دریافت خواهید کرد. این ترکیبات نیز نقش آنتی‌اکسیدانی دارند و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نمایند. عدم تعادل بین آنتی‌اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد، موجب استرس اکسیداتیو می‌گردد که موجب آسیب‌های مختلف سلولی می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استرس اکسیداتیو با بیماری‌هایی نظیر سرطان، التهاب و سکته در ارتباط است. فلاونوئیدها همراه با سایر ویتامین‌ها و آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی، بدن را در برابر این بیماری‌ها مصون می‌کنند.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X