زرشک
۰
سبزی خشک ناب، زرشک.

زرشک یکی از مواد غذایی مورد علاقه ما ایرانیان است که در غذاهای مختلف از آن استفاده می کنیم. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و برای عفونت ها بسیار مفید است اگر عفونت‌های باکتریایی و قارچی داریم و زرشک مصرف کنیم باعث برطرف شدن این مشکلات خواهد شد.

سبزی خشک ناب زرشک
سبزی خشک ناب، زرشک.

برطرف کردن التهاب

همانطور که می دانید التهاب برای بدن بسیار مضر است در واقع انواع و اقسام بیماری ها ناشی از التهاب است مانند بیماری های آرتروز و روماتیسم تمام اینها به واسطه التهاب به وجود می آیند زرشک با خواصی که دارد این التهاب ها را در بدن کم می‌کند و باعث می‌شود بیماری‌های آرتروز روماتیسم و سایر بیماری‌هایی که ناشی از التهاب است فروکش کند و کاهش درد حاصل شود.

ویتامین‌ها

زرشک سرشار از ویتامین C است که بسیار مفید است و در بیماری های سرماخوردگی و تنفسی مانند سینوزیت برونشیت کمک شایانی می کند و خاصیت ضدعفونی مجاری تنفسی دارد.

بر طرف کننده اسهال

در اسهال‌های باکتریایی مانند مواردی که برای کودکان بسیار شایع است و می‌تواند ناشی از مسمومیت غذایی و باکتری‌ها باشد در تمام این موارد زرشک و آب زرشک مفید خواهد بود و می‌تواند بیماری را کنترل کند.

سبزی خشک ناب، زرشک.
سبزی خشک ناب، زرشک.

قند موجود در زرشک

دانشمندان قبلاً بر این باور بودند که قند موجود در زرشک برای افراد دیابتی مناسب نیست. اما در تحقیقات جدید مشخص شده است که زرشک قند خون را بالا نمی‌برد و در عین حال می تواند دیابت را هم کنترل کند. پس مصرف زرشک برای افراد دیابتی به صورت کنترل شده هم توصیه می‌شود.
زرشک می تواند ‏کلسترول، تری ‌گریسیرید و چربی خون را پایین بیاورد. بنابراین باعث می‌شود ریسک بیماری‌های قلبی، عروقی، گرفتگی عروق کرونر، بیماری‌های سکته مغزی بیماری‌های سکته قلبی همه این ها کاهش پیدا کند. بنابراین مصرف زرشک هم از سکته مغزی پیشگیری می‌کند و هم از سکته قلبی.
مفید برای گردش خون
زرشک برای گردش خون بسیار مفید است کسانی که اکسیژن خون آنها پایین است اگر زرشک مصرف کنند میزان اکسیژن خون آنها تنظیم می شود.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X