سبزی خشک یا سبزی تازه
دیدگاه‌ها برای سبزی خشک یا سبزی تازه بسته هستند

۷ نکته درباره استفاده از سبزی خشک ناب

۱- مصرف درست از مقدار قابل استفاده از سبزی خشک.
یک کیلو گرم سبزی تازه پاک شده اگر در شرایط متعادل و نرمال خشک شود تبدیل به ۵۰ گرم سبزی خشک خواهد شد. در نتیجه اگر در دستوری نوشته بود سبزی یک کیلو گرم و شما از سبزی خشک استفاده میکنید در نظر داشته باشید که ۵۰ گرم سبزی خشک = یک کیلو گرم سبزی تازه
 ۲ – طرز استفاده از سبزی های خشک به این صورت است که قبل از استفاده از سبزی ها، سبزی را به دمای محیط برسانید ( یعنی حدودا ۱۵ دقیقه قبل از استفاده سبزی را در دمای آشپزخانه و در ظرف روباز نگهدارید ) و بعد مراحل زیر را ادامه دهید:

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

سبزی را داخل یک کاسه جادار بریزید و برای ۵۰ گرم سبزی خشک ۱ لیتر آب جوشیده و سرد شده در نظر بگیرید . آب را روی سبزی ها بریزید و به آرامی سبزی را هم بزنید و بگذارید حدود ۳-۴ ساعت در جایی خنک تر از محیط آشپزخانه و خارج از یخچال بماند تا سبزی ها باز شوند. بعد از این مدت شما حدود یک کیلو گرم سبزی نسبتا تازه خواهید داشت.
به طور مثال برای درست کردن خورش قورمه سبزی با سبزی خشک، بعد از تفت دادن گوشت و اضافه کردن لوبیا، قدری صبر کنید تا لوبیا و گوشت نیم پز شوند و بعد سبزی را به آن بیفزایئد.
۳ – نکته بسیار مهم در این میان توجه به این مسئله است که سبزی های خشک نیازی به تفت دادن یا سرخ کردن ندارند. به محض اینکه سبزی را از آب خارج کردید آماده مصرف است.
۴- چون سبزی تازه نسبت به سبزی خشک شده از طراوت بیشتری برخوردار است، لذا این دو سبزی را هیچوقت با هم داخل خورش نریزید. بعد از اینکه سبزی خشک را اضافه کردید، حدود ۱۵-۳۰ دقیقه زمان لازم است تا سبزی کمی نرم شود و بعد از نرم شدن سبزی های خشک میتوانید سبزی تازه را اضافه کنید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

 ۵ – داخل مخلوط سبزی قورمه سبزی، مقدار شنبلیله هم وجود دارد. اگر سبزی ها را جداگانه با هم مخلوط میکنید، بهتر است شنبلیله را قبل از مصرف ( یعنی به جای خیس کردن ) چند ثانیه در روغن داغ کنید و بعد استفاده کنید. ولی اگر سبزی قورمه سبزی به صورت کامل خشک شده باشد که نیازی به داغ کردن آن داخل روغن نیست.
 ۶ – در مورد سبزی کوکوی خشک شده نیز به همین ترتیب عمل کنید. اگر از سبزی خشک استفاده میکنید بعد از خیس کردن سبزی نیازی به سرخ کردن آن نیست. و میتوانید بعد از آبکش کردن سبزی و همین که آب آن کاملا کشیده شد، سبزی را با سایر مواد مخلوط کنید و ادامه مراحل …
 ۷ – در مورد سبزی پلو ، سبزی را داخل آبکش با برنج مخلوط میکنیم، ولی هنگام استفاده از سبزی خشک بهتر است بعد از اینکه سبزی را خیس کردیم و مدت زمان گفته شده طی شد، در اواخر جوشیدن برنج، سبزی را به برنج اضافه کنید و بعد آبکش کنید تا سبزی کاملا حالت سبزی تازه را به خود بگیرد.

فردوس ناب،حافظ سلامتی

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#تولید سبزی خشک #چرا سبزی خشک؟ #خواص سبزی #خواص قورمه سبزی #زعفران فردوس #سبزی #سبزی آفتاب خشک #سبزی ارگانیک #سبزی پلو #سبزی تازه #سبزی خشک #سبزی خشک برای آش #سبزی خشک بهتره یا سبزی تازه #سبزی خشک ریحان #سبزی خشک شده #سبزی خشک قورمه #سبزی خشک کوکو #سبزی روی نان #سبزی ریحان #سبزی شوید #سبزی طبس #سبزی فردوس #سبزی قورمه سبزی #سبزی ناب #سبزیجات #سبزیجات خشک #سبزیجات خشک شده #سبزیجات کنسروی #سبزیجات مفید برای لاغری #شرکت تولید سبزی خشک #شرکت تولیدی سبزی خشک #شرکت سبزی خشک #شهرستان فردوس #شوید خشک #صادرات سبزی #صادرات میوه و سبزیجات #طرز تهیه قورمه سبزی #فردوس #فردوس ناب #فواید سبزی خشک #قورمه با سبزی خشک #قورمه سبزی #قیمت سبزی #قیمت سبزی خشک #کارخانه سبزی #کوکوسبزی #گشنیز خشک #نحوه تولید سبزی خشک #نعنا خشک #نعناع خشک

Source by www.ferdowsnab.com

0

بالا

X