آموزش پخت قورمه سبزی با سبزی خشک ناب
دیدگاه‌ها برای آموزش پخت قورمه سبزی با سبزی خشک ناب بسته هستند

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که بسیار خوشمزه بوده و بیشتر افراد خانواده آن را دوست دارند، خورش قورمه سبزی است.

به طور معمول، همه خانم‌ها قورمه سبزی را به یک شکل و شیوه درست می‌کنند و همه می‌دانیم مواد اولیه این خورش عبارت است از گوشت، لوبیا و سبزی؛ اما آنچه از گفته مادرها و مادربزرگ‌ها به یاد داریم، این است که قرمه‌سبزی وقتی حسابی خوش آب و رنگ و خوشمزه می‌شود که آرام آرام بجوشد و خوب جا بیفتد.

امروز مراحل طبخ این غذا را برای شما خواهیم گفت؛ هر چند که شاید بیشتر شما آن را بدانید، اما تا آخر مطلب را که بخوانید نکته‌هایی دستگیرتان می‌شود.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین انواع سبزی خشک در سطح خاورمیانه

اولین کار برای تهیه قورمه سبزی این است که دو عدد پیاز متوسط را پوست کنده و خلالی خرد کرده و سرخ کنید و بعد نوبت گوشت است.

گوشت

گوشت را باید خرد کنید و داخل پیاز سرخ شده بریزید و کمی تفت دهید تا آب آن کشیده شود. البته خیلی بهتر است که این غذا را با گوشت گوسفند درست کنید تا خوشمزه‌تر و خوش‌خوراک‌تر شود. البته بعضی از خانم‌ها هم گوشت را بدون این که تفت دهند، داخل خورش می‌ریزند و به این صورت خاصیت آن را بیشتر حفظ می‌کنند.

همچنین اگر یک قلم گوسفند را هم درون این غذا بریزید باعث خوشمزه‌تر شدنش خواهد شد. بعد از این مراحل، نوبت به لوبیا می‌رسد.

در غذاهایی که گوشت دارند، اگر اول کار نمک را درون غذا بریزید، باعث دیرپز شدن گوشت خواهد شد.

لوبیا

بیشتر ما قورمه سبزی را با لوبیا قرمز درست می‌کنیم، ولی خوب است بدانید ریختن لوبیا چشم بلبلی در این غذا هم متداول است و آن را بسیار خوشمزه می‌کند؛ همچنین می‌توانید از لوبیا چیتی هم استفاده کنید. آماده کردن لوبیا برای این غذا نیز دو شیوه مختلف دارد. یکی این که لوبیاها را از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد آب آن را گرفته و همراه با گوشت، داخل خورش بریزید. راه دوم این که لوبیاها را جداگانه بپزید و وقتی گوشت خورش نیم‌پز شد، لوبیاها را به آن اضافه کنید.

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

 

سبزی

سبزی این خورش عبارت است از: ترکیب انواع سبزی تره، جعفری و شنبلیله که البته مقدار شنبلیله باید کمتر از بقیه باشد وگرنه خورش شما تلخ خواهد شد البته بعضی از خانم‌ها گشنیز و مقدار کمی نعناع هم به سبزی قرمه اضافه می‌کنند و بر این باورند که باعث خوشمزه‌تر شدن غذا می‌شود.

سبزی خشک قورمه ناب را بعد از خیس کردن داخل ظرف بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا آب آن گرفته شود؛ در این موقع مقدار کمی روغن روی سبزی‌ها بریزید و بعد از کمی تفت دادن، شعله را خاموش کنید.

بعضی از خانم‌ها عادت دارند سبزی را آن قدر سرخ می‌کنند که رنگ آن تیره شود. باید بدانید سبزی سرشار از ویتامین‌های مختلف است، اما هر چه بیشتر سرخ و تیره شود، خاصیت آن کمتر خواهد شد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

لیمو

حالا نوبت به لیمو عمانی می‌رسد؛ چند عدد لیمو را به مدت دو ساعت درون آب ولرم قرار دهید. دقت کنید که تمام لیمو داخل آب باشد.

برای این کار، لیموها را داخل کاسه بریزید و درون آن را پر از آب کرده و روی آن یک زیردستی بگذارید. پس از دو ساعت لیموها را از آب خارج کرده و با چنگال، چند سوراخ روی سطح آن‌ها ایجاد کنید و در اواخر پخت خورش، داخل غذا بریزید.

یکی از فوت و فن‌های پخت قورمه سبزی این است که باید مراقب باشید موقع اضافه کردن لیمو عمانی، لوبیاها پخته باشد وگرنه ترشی لیمو، باعث می‌شود لوبیای خورش نپزد. اگر قرمه‌سبزی را ترش‌مزه دوست دارید، می‌توانید آب لیمو یا آب نارنج هم به آن اضافه کنید.

بعضی از خانم‌ها عادت دارند سبزی را آن قدر سرخ می‌کنند که رنگ آن تیره شود. باید بدانید سبزی سرشار از ویتامین‌های مختلف است، اما هر چه بیشتر سرخ و تیره شود، خاصیت آن کمتر خواهد شد.

بگذارید جا بیفتد!

برای این که خورش شما به روغن بیفتد و به اصطلاح «جا افتاده» شود ظرف را روی شعله ملایم بگذارید، ولی در آخر پخت، شعله را کمی زیاد کرده و در ظرف را بردارید و بگذارید خوب بجوشد تا به روغن بیفتد.

نکته آخر هم این که دقت کنید نمک را در اواخر پخت داخل خورش بریزید، چون در غذاهایی که گوشت دارند، اگر اول کار نمک را درون غذا بریزید، باعث دیرپز شدن گوشت خواهد شد.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#سبزی #سبزیجات #سبزی خشک #خواص سبزیجات #انواع سبزی خشک  #قورمه #سایت فروشگاهی فردوس ناب #خرید سبزی #خرید سبزی خشک #سبزی #خشکبار #فردوس ناب  #قورمه سبزی #سبزی قورمه #تهیه قورمه سبزی #سبزی قورمه ناب

Source by www.ferdowsnab.com

0

بالا

X