روش تهیه سبزی خشک قورمه سبزی
۰
خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب
طرز تهیه سبزی خشک قورمه سبزی + نسبت هر یک از آن ها ، آموزش کامل روش و دستور خشک کردن سبزی قورمه سبزی در خانه

سبزی خشک قورمه سبزی چیست؟ طرز خشک کردن سبزی قورمه سبزی چگونه است؟  مقدار و ترکیب سبزی خشک قورمه سبزی برای هر نفر چقدر است و چطور می توان آن را در منزل تهیه کرد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین مواد خورش قورمه سبزی، سبزی آن است که اکثر مردم آن را به صورت تازه تهیه می کنند و یا از قبل در فریزر نگهداری می کنند.

بخشی از مطالب به نقل از https://baronak.com/

ما در این بخش می خواهیم روشی را به شما آموزش بدهیم که سبزی قرمه سبزی را خشک کنید و در مواقعی که به سبزی تازه یا فریز شده دسترسی ندارید، بتوانید با سبزی خشک یک قرمه سبزی خوشمزه و خوش طعم با عطر عالی درست کنید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

سبزی قورمه سبزی شامل چیست؟

سبزی قورمه سبزی ترکیبی از گشنیز، جعفری، تره، شنبلیله و اسفناج است.

آیا می دانید نسبت و ترکیب هر یک از سبزیجات قورمه سبزی چقدر است؟

یک سبزی مناسب برای قورمه سبزی باید ترکیبی مناسبی از گشنیز، جعفری، تره، شنبلیله و اسفناج باشد. میزان و نسبت این ترکیب عبارت است از 20 درصد گشنیز، 30 درصد جعفری، 40 درصد تره، 5 درصد اسفناج و 5 درصد هم شنبلیله. در ادامه به معرفی هر یک از سبزی های خورش قورمه سبزی می پردازیم تا آن ها را بشناسید.

گشنیز

گشنیز از سبزی های معطر و خوش بوی خورش قورمه سبزی است که برگ‌های آن به سبزی جعفری شباهت زیادی دارد. اما برگ‌های گشنیز نسبت به برگ‌های جعفری لطیف‌تر است. سبزی گشنیز دارای خواص زیادی است که از جمله این خواص این است که می‌تواند مانند یک میکروب کش قوی عمل کند و از سرایت بیماری‌ها به بدن جلوگیری کند. سبزی گشنیز طبع سرد و خشک دارد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی کارخانه سبزی خشک فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

جعفری

سبزی جعفری یک دیگر از سبزی های بسیار پر طرفدار و پر کاربرد در خورش قورمه سبزی است که در بسیاری از غذا‌ها استفاده می‌شود. جعفری دارای آنتی اکسیدانی‌ به نام لوتئین است که موجب از بین رفتن استرس اکسیداتیو است و دارای ویتامین‌های A ،C، و K است. از خواص جعفری تقویت کبد، رفع انسداد کبد، پاک کننده مثانه، رفع انسداد طحال، رفع سردی و رطوبت مغز و ادرار آوری است. جعفری طبع گرم و خشک دارد.

تره

تره خورش قورمه سبزی از نظر ظاهری شبیه پیازچه است اما نسبت به پیازچه طعم متعادل ‌تری دارد و بسیار محبوب است‌.. تره دارای مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آهن و کراتین اشاره کرد. از مهم ترین خواص تره، خوش بو کردن دهان، بهبود هضم غذا، درمان بواسیر، قاعده آور، ادرار آور و تقویت قوای جنسی است. تره طبع گرم و خشک دارد.

شنبلیله

شنبلیله در سبزی خشک قورمه سبزی سرشار از مواد معدنی مانند آهن و کلسیم است و خواص هم زیادی دارد. ازجمله خواص شنبلیله تقویت ریه، تقویت قوای جنسی، قاعده آور و دفع بلغ است. شنبلیله طبع گرم و خشک دارد.

اسفناج

اسفناج در سبزی قورمه نوعی سبزی پهن برگ است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از جمله خواص اسفناج درمان دیابت، کاهش وزن سریع، رفع تشنگی و رفع التهاب است. اسفناج طبع سرد و تر دارد.

روش خشک کردن سبزی قورمه سبزی

کارخانه سبزی خشک فردوس ناب، تولید کننده برتر سبزی خشک

مرحله اول

برای این کار، ابتدا سبزی تازه قورمه سبزی را از سبزی فروشی تهیه می کنیم و بلافاصله آن را قبل از اینکه پژمرده شود، پاک می کنیم. حتما سعی کنید برگ های زرد و پلاسیده را دور بریزید تا یک سبزی خشک عالی داشته باشید.

مرحله دوم

سبزی های پاک شده را به شکل متوسط خرد می کنیم. سعی کنید سبزی ها را خیلی ریز خرد نکنید. چون بعد از خشک شدن هم کمی خرد شده و خیلی ریز می شود.سپس سبزی خرد شده را چند دقیقه ای در آب سرد خیس می کنیم تا گرد و خاک و گل و لای سبزی در آب ته نشین شده و سبزی تمیز شود.

مرحله سوم

در ادامه سبزی ها را آبکش می کنیم و در سبد می ریزیم تا آب سبزی ها کامل خشک شود. حتما سبزی را چند باری زیر و رو کنید تا آب سبزی حتما خشک شود و سبزی خراب نشود.

مرحله چهارم

حالا سبزی ها را در حیاط یا بالکن منزل روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا حدود سه روز بماند و خشک شود. حتما باید دقت کنید که سبزی ها را نازک پهن کنید و زیاد روی هم تلمبار نکنید. چون اگر نازک نباشد و هوا به قسمت های زیرین نرسد، سبزی شما خراب می شود. حتما هم روزی چند بار مرتب آن را زیر و رو کنید تا هوا به همه جاها برسد.

مرحله چهارم

همیشه سعی کنید برای خشک کردن سبزی ها آن را در حیاط یا بالکن پهن کنید و اگر به حیاط و بالکن دسترسی ندارید، جایی پهن کنید که هوا رد و بدل شود. چون اگر هوا نباشد، سبزی شما خیلی زود خراب می شود.

مرحله پنجم

بعد از 2 الی 3 روز سبزی خشک می شود. می توانید بعد از خشک شدن سبزی را جمع کنید و در این مرحله آن را با دست کمی خرد کنید و در ظرف های شیشه ای درب دار بریزید و یا موقع اضافه کردن به خورش آن را خرد کنید. سبزی خشک را حتما در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کارخانه سبزی خشک فردوس ناب،حافظ سلامتی

طبخ کردن سبزی قورمه سبزی

سبزی خشک قرمه سبزی را می توانید چند دقیقه ای در آب سرد خیس کرده و آبکشی کنید و بعد آن را در تابه با مقداری روغن سرخ کنید و به خورش قورمه سبزی اضافه کنید.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی کارخانه سبزی خشک فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

 #کارخانه سبزی خشک #تولید سبزی خشک #چرا سبزی خشک؟ #خواص سبزی #خواص قورمه سبزی #زعفران فردوس #سبزی #سبزی آفتاب خشک #سبزی ارگانیک #سبزی پلو #سبزی تازه #سبزی خشک #سبزی خشک برای آش #سبزی خشک بهتره یا سبزی تازه #سبزی خشک ریحان #سبزی خشک شده #سبزی خشک قورمه #سبزی خشک کوکو #سبزی روی نان #سبزی ریحان #سبزی شوید #سبزی طبس #سبزی فردوس #سبزی قورمه سبزی #سبزی ناب #سبزیجات #سبزیجات خشک #سبزیجات خشک شده #سبزیجات کنسروی #سبزیجات مفید برای لاغری #شرکت تولید سبزی خشک #شرکت تولیدی سبزی خشک #شرکت سبزی خشک #شهرستان فردوس #شوید خشک #صادرات سبزی #صادرات میوه و سبزیجات #طرز تهیه قورمه سبزی #فردوس #فردوس ناب #فواید سبزی خشک #قورمه با سبزی خشک #قورمه سبزی #قیمت سبزی #قیمت سبزی خشک #کارخانه سبزی #کوکوسبزی #گشنیز خشک #نحوه تولید سبزی خشک #نعنا خشک #نعناع خشک

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X