خرما
۰
سبزی خشک خرما

خواص و فواید خرما

امام علی (ع) فرمودند خرما بخورید زیرا خرما بر هر درد دواست. خرما یک ماده غذایی است که سرشار از فیبر‌های نامحدود و انواع ویتامین‌ها شامل A, B9, K تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین است. همچنین حای مواد مهمی چون کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم می‌باشد. این فیبر‌های نامحدود به هضم غذا کمک کرده و برای سیستم گوارش ما و هضم غذا بسیار بسیار مفید هستند. از دیگر مزایای خرما می‌توان به تسکین مشکلات قلبی، اختلالات روده‌ای، سرطان شکم و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

سبزی خشک خرما
سبزی خشک ناب، خرما.

خرما سرشار از آهن

افرادی که کم خونی و فقر آهن دارند، اگر از خرما استفاده کننده می‌توانند خستگی و ضعف ناشی از فقر آهن را کنترل کنند.

غنی از پتاسیم

زمانی که دچار اسهال می‌شویم، الکترولیت‌های بدن ما دفع می‌شود، پتاسیم موجود در خرما می‌تواند الکترولیت‌هایی رو که از بدن ما دفع می‌شود جبران کند.

افزایش وزن

ترکیب خرما با شیر برای افزایش وزن بسیار مفید است. افرادی که کاهش و کمبود وزن دارند و می‌خواهند وزنشان افزایش یابد می‌توان از ترکیب خرما و شیر استفاده کنند.

خرما سبزی خشک
سبزی خشک ناب، خرما.

خرما منبع ویتامین B

خرما به دلیل اینکه منبع ویتامین B است می‌تواند برای سیتم عصبی ما بسیار مفید باشد. کسانی که اضطراب دارند و در معرض افسردگی هستند خرما برای آنها بسیار مفید است.

خرما منبع پروتیین است

بدلیل اینکه خرما منبع پروتین است و پروتیین برای عضله سازی مفید می‌باشد افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند و عضله سازی دارند خرما می‌تواند برای آنها مفید و سودمند باشد.

سبزی خشک ناب، خرما.

خرما مفید برای استخوان‌ها

خرما حاوی مس منگنز و سلنیوم است و می‌تواند به سلامت استخوان‌ها کمک کند.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب تولید و صادر کننده نمونه در ایران. امروزه محصولات ناب به بیش از 9 کشور، از جمله کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای عربی مانند امارت صادر می‌‍‌گردد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X