بادام زمینی
۰
شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب بادام زمینی

بادام زمینی بدون کربو هیدرات

زنان به طور کلی بیشتر در معرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند این می‌تواند پس از تغییرات هورمونی یائسگی و افسردگی به همراه داشته باشد. مشاهد می‌شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو بار در هفته دارند ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی توصیه می‌شود که بطور مرتب بادام زمینی بخورید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب بادام زمینی
سبزی خشک ناب، بادام زمینی.

مراقبت از پوست

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که وقتی آب‌پز می‌شود فعال تر میگردد. آنتی اکسیدان‌هایی در بادام زمینی وجود دارد که خسارت‌هایی ناشی از رادیکال‌های آزاد در پوست را درمان می‌کند. بادام زمینی باعث می‌شود که فرد جوان‌تر و زیباتر به نظر برسد.

سلامت قلب

بیماری‌های قلبی یکی از دلایل مرگ و میر در جهان است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد. بحث‌های زیادی در مورد تاثیرات مثبت بادام زمینی و آجیل‌ها بر سلامت قلب ثابت شده است. بادام زمینی شامل مواردی است که بر سلامت قلب بسیار مفید است از جمله این مواد می‌توان به منگنز، نیاسین، مس اسید اولیک و انواع مختلف آنتی اکسیدان‌ها مانند رستاستلور اشاره کرد. بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به طور کلی به سلامت قلب می‌پردازد. پیشگیری از سنگ کیسه صفرا یکی دیگر از خواص بادام زمینی است تقریبا 10 الی 15 درصد افراد بزرگ سال در آمریکا مبتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

پیش‌گیری از سنگ کیسه صفرا

پیش‌گیری از سنگ کیسه صفرا یکی دیگر از خواص بادام زمینی است. تقریبا 10 الی 15 درصد افراد بزرگسال در امریکا نتایج دو تحقیق صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی به طور مکرر می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا در زنان و مردان را کاهش دهد بالا بودن میزان کلسترول یکی از علل شایع تولید سنگ کیسه صفرا است. و همانطور که می‌دانید بادام زمینی تاثیر مثبتی بر کاهش میزان کلسترول دارد. و شاید به همین دلیل مصرف آن موجب کاهش تولید سنگ کیسه صفرا می‌شود. هر چند تحققات بیشتری برای اثبات این فرضیه لازم است. سلامت استخوان‌ها فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده‌های انرژی با مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای داشتن استخوان‌های سالم ضروری می‌باشند.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب بادام زمینی
سبزی خشک ناب، بادام زمینی.

مبارزه با افسردگی

علت اصلی افسردگی سطوح پایین سرتونین است. تریپوتوفین موجود در بادام زمینی، ترشح مواد شیمایی را افزایش می‌دهد. و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. در نظر گرفته می‌شود که برای جلوگیری از این بیماری‌های خطرناک حداقل دو قاشق سوپ خوری به صورت هفتگی استفاده کنیم که هم به تناسب اندام و هم به سلامتی کمک می‌کند.

 محافظت در برابر بیماری آلزایمر

بادام زمینی سرشار از نیاسین است و افرادی که غذاهای غنی از نیاسین می‌خورند یعنی ویتامین B3 احتمال کمتری دارد که اختلالات مرتبط به حافظه نظیر بیماری آلزایمر بگیرند. نیاسینی که در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول‌های کشنده کمک می‌کند.

مبارزه با سرطان

پلی فنولیک در غلظت‌های بالای بادام زمینی وجود دارد و اسید کرموریک توانایی کاهش خطر سرطان معده را در خود دارا می‌باشد. این کار به کاهش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. در واقع وجود این مواد در بادام زمینی آن را به یک ماده مغذی در مبارزه با سرطان تبدیل می‌کند.

درمان اگزما

بادام زمینی به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما کمک می‌کند. علاوه بر آن اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی سبب می‌شود تا تورم و قرمزی پوست که ناشی از این بیماری‌ها هست از بین برود و پوست شاداب تر گردد.

درمان آفتاب سوختگی

مصرف ویتامین E یکی از درمان‌های مناسب برای آفتاب سوختگی است. و از آنجا که بادام زمینی دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین E است، می‌تواند کمک بسیاری در درمان به آفتاب سوختگی داشته باشد.

 تقویت رشد موها

بادام زمینی با دارا بودن اسید‌های چرب امگا3 سبب افزایش رشد مو و تقویت فولیکول مو می‌گردد. همچنین بیوتین موجود در بادام زمینی یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از ریزش مو است.

دیابت و قند خون

منگنز بسیاری که در بادام زمینی وجود دارد سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را افزایش می‌دهد. پس سبب درمان و بهبود قند خون در افراد می‌گردد.

درمان سرما خوردگی

از آنجا که بادام زمینی حاوی مواد بسیار زیادی از ویتامین C است. سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

درمان یبوست

مهمترین عامل در درمان یبوست گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم غذایی افراد است. فیبر بسیار زیادی که در بادام زمینی وجود دارد سبب افزایش حرکات روده شده و در درمان یبوست بسیار موثر است. می‌توانید بجای درمان دارویی بادام زمینی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب بادام زمینی
سبزی خشک ناب، بادام زمینی.

منبعی از پروتیین

بادام زمینی منبعی غنی از پروتئین است که 22 الی 30 درصد کالری دارد. به همین خاطر آن را به یکی از منابع بسیار غنی از پروتیئن گیاهی تبدیل می‌کند.

منبعی از ویتامین‌ها و مواد آلی

بیوتین

بادام زمینی یکی از غنی ترین مواد از نظر بیوتین است و به همین دلیل برای دوران بارداری بسیار اهمیت دارد.

مس

در رژیم غذایی غربی مس معمولا کمتر تامین می‌شود و کمبود مس می‌تواند سلامت منفی روی سلامت قلب داشته باشد.

نیاسین

ویتامین B3 یا نیاسین کارکردهای مختلفی در بدن انسان دارد و از جمله به کاهش خطر بیماریهای قلبی می‌توان نام برد.

فلات

ویتامین B9 فلات یا اسید فولیک هم نقش حیاطی در بدن دارد. به وِیژه در دوران بارداری

منگنز

منگنز عنصری است که در آب و اغلب غذاها یافت نمی‌شود. و در واقع بادام زمینی منبع غنی از منگنز است که برای سلامتی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تیامین

ویتامین B1 یا تیامین به سلول‌های بدن شما کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند. بنابراین برای عملکرد قلب بسیار حیاتی است.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب بادام زمینی
سبزی خشک ناب، بادام زمینی.

موارد منع مصرف

بادام زمینی یکی از شناخته‌ترین حساسیت‌های غذایی را دارا می‌باشد و در آمریکا تقریبا یک درصد جمعیت را شامل می‌شود. حساسیت بادام زمینی به صورت بالقوه می‌تواند جان فرد را به خطر بیاندازد و تاثیرات منفی شدیدی ایجاد کند. به گونه‌ای که اگر این حساسیت بسیار شدید باشد حتی فرد با بوییدن بادام زمینی می‌تواند دچار مرگ گردد. مشکلات کیسه صفرا یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند بادام زمینی باشد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X