تاثیر ویتامینD در حفظ سلامت بدن
۰
سبزی خشک ویتامین د

ویتامین د

به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک ناب: هر روز که می‌گذرد محققان دلایل بیشتری برای اثبات و تاثیر ویتامین D روی بدن افراد می‌آورند و مصرف این ویتامین را برای بدن ضروری می‌دانند. نقش اصلی ویتامین D پیش ساز ببودن هورمون‌هایی است که در جذب کلسیم و فسفر موثر بوده و به رشد استخوان‌ها و دندان‌ها، رشد سلول‌ها و سلامت استخوان‌ها در دوران کهن‌سالی کمک می‌کند.

ویتامین د سبزی خشک
سبزی خشک ناب، ویتامین د.

دریافت ویتامین D و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی عضلات افراد است. و از سوی دیگر افزایش جذب کلسیم و فسفر از سوی روده‌ها، کاهش درد از گرده‌ها و کنترل متابولیسم در استخوان‌ها می‌شود. و از بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی مرگ زودرس، سکته مغزی و قلبی، ام اس، دیابت، آرتریدروماتوئید، آلزایمر و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. با وجود تمام فواید ویتامین د آیا استفاده بیش از حد از این ویتامین می‌تواند تاثیر ناگواری در سلامتی انسان بگذارد؟

ویتامین D جز آن دسته از ویتامین‌های محلول در چربی است. که قابلیت ذخیره شدن در بدن را دارد. در صورت مصرف با میزان بالا می‌تواند عوارضی از قبیل: رسوم کلسیم در گرده‌ها، شش، قلب، گوش، دردهای استخوانی، از دست دادن اشتها و تهوع، افزایش حجم ادرار، یبوست، اختلالات گرده‌ای و موجب مسمومیت شود.

سبزی خشک
سبزی خشک ناب، ویتامین د.

فقر ویتامین د که بخصوص در زنان و کودکان شایع است چه عوارضی دارد؟

نرمی استخوان از عوارض مصرف کم این ویتامین در دوران کودکی است. از عوارض دیگر آن بزرگی جمجمه، زایده‌های دکمه‌ای مانند روی ستون فقرات و برجستگی سینه است. و ممکن است در دوران میانسالی استخوان‌های بلند و بزرگ بدن مثل  استخوان ران به راحتی شکسته شود. در دوران کهن سالی کمبود این ویتامین باعث پوکی شدید استخوان بویژه در زنان می‌شود.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X