مصرف سبزی خشک و تازه در پیشگیری از چاقی و دیابت مؤثر است
۰
سبزی خشک ناب، فواید مصرف میوه و سبزی
فیبر موجود در سبزی‌ها، برای پیشگیری از چاقی، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از یبوست ضروری است.
سبزی

سبزی‌ها از اصلی‌ترین مواد مغذی

گروه غذایی سبزی‌ها از اصلی‌ترین مواد مغذی هستند و بخش اعظم ویتامین‌ها، فیبر و املاح معدنی روزانه با مصرف انواع سبزی‌ها تأمین می‌شود، برای مثال ویتامین A، B و C در گروه سبزی‌ها فراوان یافت می‌شود.

هر فرد باید روزانه بین سه تا پنج واحد سبزی مصرف کنند و هر واحد سبزی مثلاً به اندازه مصرف یک لیوان یا یک بشقاب کوچک سبزی، یک گوجه، خیار یا هویج متوسط است. سبزی‌ها علاوه بر ویتامین‌ها، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که خاصیت ضدسرطان دارند.

مصرف سالاد و سبزی در همه وعده های غذایی

توصیه می‌شود، همراه وعده ناهار و شام، سالاد و سبزی مصرف شود. سالاد بدون سس مصرف شود و به جای آن، از چاشنی‌های سالم‌تر مانند روغن زیتون، سرکه، آبلیمو یا آبغوره استفاده شود و در صورت مصرف سس نیز باید به مقدار اندک و از نوع سس‌های کم چرب باشد.

مصرف سبزی خام

تا جای ممکن باید سبزی‌ها را به صورت خام مصرف کرد، زیرا پختن سبزی به ویژه به مدت طولانی، موجب از بین رفتن ویتامین‌های آن می‌شود. سبزی خوردن، گوجه فرنگی، پیاز، گل کلم، شلغم، ترب، انواع فلفل سبز مثال‌هایی از سبزی‌های خام هستند و در صورت در دسترس بودن باید مصرف آن‌ها را همراه با غذا تشویق کرد، اما در صورت پختن سبزیجات، نباید بیش از 20 دقیقه طبخ داده شود، از طرفی سرخ کردن، ارزش غذایی سبزی را از بین می‌برد.
برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

اگر برای وعده ناهار یا شام سالاد در نظر گرفته می‌شود، نباید از ساعات قبل سالاد را تهیه کرد، زیرا ویتامین‌های موجود در مواد تشکیل دهنده سالاد مثل گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه‌ای، خیار و کاهو در معرض هوا تخریب شده و از بین می‌رود.

مصرف سبزی در کودکان 

کودکان سنین مدرسه و دانش آموزان باید به مصرف جوانه گندم و جوانه ماش همراه با سالاد تشویق شوند. اگر مادران در منزل جوانه تهیه کنند، حتی به عنوان تنقلات می‌توانند برای افراد خانواده به ویژه کودکان و دانش آموزان از آن استفاده کنند.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#سبزیجات #سبزی خشک #سبزیجات مضر #خواص سبزیجات #انواع سبزی خشک  #سایت فروشگاهی فردوس ناب #خرید سبزی #خرید سبزی خشک #سبزی #خشکبار #فردوس ناب #سبزی خام #سبزی پخته #مصرف سبزی #ویتامین #فیبر #املاح معدنی #چاقی #دیابت #گوارش

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X