از خواص برگ انگور بیشتر بدانید
۰
دلمه / خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

برگ انگور یا همان برگ مو دارای خواصی است که می توان از آن در این روزهای سال بهره برد. از این سبزی، هم می توان به صورت خام و هم به صورت پخته در غذاها استفاده کرد.

برگ مو

فیبر

برای افزایش فیبر دریافتی تان برگ مو بخورید. برگ انگور یک منبع غنی از فیبر است؛ به طوری که در هر فنجان آن 1.5 گرم فیبر یافت می شود. این بدان معناست که با وجود کالری بسیار کمی که برگ انگور دارد شما را سیر خواهد کرد. فیبر موجود در برگ انگور به حجم غذاهای شما می افزاید و به لحاظ فیزیکی باعث پر کردن معده می شود، از طرفی چون به آرامی هضم می شود باعث آزاد شدن تدریجی قند در جریان خون می شود که همین موضوع باعث می شود تا دیرتر احساس گرسنگی کنید. با توجه به توصیه های گروه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد یک وعده ی 1 فنجانی از برگ مو حدود 7 درصد از فیبر مورد نیاز در یک رژیم غذایی 1500 کالری و یا 5 درصد یک رژیم غذایی 2000 کالری را تامین می کند.

ویتامین A و k

برگ انگور، دریافت ویتامینی شما به ویژه ویتامین های محلول در چربی A و K را افزایش می دهد.
ویتامین A به رشد سلولی کمک می کند؛ به این ترتیب که سلول های نابالغ غیر کاربردی را تبدیل می کند به سلول های تخصصی که بخشی از بافت عملکردی هستند. استخوان ها، پوست، دستگاه گوارش و سیستم بینایی همگی تحت تاثیر ویتامین A هستند.

فیبر موجود در برگ انگور به حجم غذاهای شما می افزاید و به لحاظ فیزیکی باعث پر کردن معده می شود، از طرفی چون به آرامی هضم می شود باعث آزاد شدن تدریجی قند در جریان خون می شود که همین موضوع باعث می شود تا دیرتر احساس گرسنگی کنید

ویتامین K نیز به لخته شدن و در واقع انعقاد خون کمک می کند. سطح مناسبی از این ویتامین اجازه می دهد که پس از یک آسیب، خونتان لخته شود و بدین ترتیب از خونریزی از زخم جلوگیری کرده و باعث محدود شدن از دست دادن خون می شود.
یک واحد 1 فنجانی از برگ انگور شامل 3853 واحد بین المللی ویتامین A است که تمام آن چه باید در طول یک روز دریافت نمایید، در آن موجود است.
یک فنجان برگ انگور همچنین شامل 15.2 میکروگرم ویتامین K است که 17 درصد از میزان توصیه شده ی روزانه برای زنان و 13 درصد میزان سفارش شده برای مردان را تامین می کند.

کلسیم و آهن

برگ مو همچنین دو ماده ی معدنی ضروری کلسیم و آهن را نیز برای شما فراهم می کند.
بدن شما برای قوی نگه داشتن استخوان ها و دندان ها به کلسیم نیاز دارد.  همچنین برای عملکرد عصب و عضله متکی به مواد معدنی است. هر فنجان برگ انگور شامل 51 میلی گرم کلسیم است؛ چیزی در حدود 5 درصد از کلسیمی که هر روز به آن نیاز دارید.
آهن موجود در برگ انگور باعث ترفیع گردش خون سالم می شود؛ در واقع آهن به حمل اکسیژن خون در سراسر بدن کمک می کند. یک وعده ی 1 فنجانی از برگ انگور حاوی 37/0 میلی گرم آهن است که 4 درصد از نیاز روزانه ی آهن برای مردان و 2 درصد نیاز روزانه ی آهن برای زنان را تامین می کند.

دلمه برگ مو

 

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

آشپزی با برگ انگور

ما ایرانی ها از برگ مو در تهیه ی دلمه استفاده می کنیم. سعی کنید برگ های انگور خود را با مواد تشکیل دهنده سالم پر کنید تا مغذی تر شوند. مرغ و سبزیجات خرد شده گزینه های بسیار خوبی هستند. اگر می خواهید از مواد گیاهی استفاده کنید، توفو انتخاب فوق العاده ای است. می توانید از خواص قارچ نیز بهرمند شوید و با کمک آن یک بافت گوشتی مناسب ایجاد نمایید.
البته لزوما نباید از برگ انگور در دلمه استفاده کرد می توانید آن را به همراه کلم بروکلی، پیاز، کلم پیچ، و دیگر سبزیجات سبز به سوپی خوشمزه و یک وعده غذایی که طعم و خواص فوق العاده ای دارد، تبدیل کنید.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#سبزیجات #سبزی خشک  #انواع سبزی خشک  #سایت فروشگاهی فردوس ناب #خرید سبزی #خرید سبزی خشک #سبزی #خشکبار #فردوس ناب #سبزی خام #سبزی پخته #مصرف سبزی #ویتامین #انگور #برگ مو #دلمه #فیبر #برگ انگور

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X