فوت‌ و فن سرخ کردن سبزی قرمه‌سبزی
دیدگاه‌ها برای فوت‌ و فن سرخ کردن سبزی قرمه‌سبزی بسته هستند
سبزی قومه فردوس ناب

سرخ کردن سبزی خشک

قرمه‌سبزی یک غذای اصیل ایرانی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که آن را دوست نداشته باشد. این غذا جزو معدود غذاهایی است که با تغییرات بسیار اندکی از گذشته تا کنون هنوز به همان روال قدیم طبخ می‌شود. برای تهیه یک قرمه‌سبزی جاافتاده و خوشمزه باید نکات زیادی را موردتوجه قرار دهید. یکی از مهم‌ترین این نکات، سرخ کردن سبزی می باشد.

در این مطلب فردوس ناب قصد دارد شما را با مهم‌ترین فوت‌وفن‌های سرخ کردن سبزی خشک قرمه‌سبزی آشنا کند.

سبزی قومه فردوس ناب
قورمه سبزی

ترکیبات سبزی خشک قرمه‌سبزی

برای تهیه یک قرمه‌سبزی خوشمزه می توانید از سبزی خشک نیز استفاده کنید. مهم‌ترین موضوعی که هنگام خرید سبزی باید به آن توجه کرد ترکیبات سبزی خشک به کار رفته در قرمه‌سبزی است.

این ترکیبات در مناطق مختلف ایران تفاوت اندکی با هم دارند ولی سبزی‌های اصلی و مشترک در بیشتر مناطق شامل چهار واحد تره، دو واحد گشنیز، سه واحد جعفری و یک هشتم واحد شنبلیله است. در بعضی مناطق دو واحد اسفناج هم به سبزی اضافه می‌کنند که باعث لعاب‌دار شدن خورش می‌شود. در جنوب کشور به سبزی مقداری سیر تازه هم اضافه می‌کنند. اگر در ترکیب سبزی‌ خشک از تره بیش از اندازه استفاده شود طعم خورش تند می‌شود و اگر از شنبلیله اضافی استفاده شود طعم خورش تلخ خواهد بود.

سبزی قومه فردوس ناب
قورمه سبزی

روش سرخ کردن سبزی قرمه‌سبزی

سبزی قرمه‌سبزی را باید خوب ریز کنید زیرا اگر درشت خرد شود خورش هر چه بجوشد جا نخواهد افتاد. بعد از ریز کردن، نوبت سرخ کردن سبزی‌ است. سبزی‌ها را باید در روغنی که از قبل داغ شده روی حرارت متوسط و با روغن زیاد مخصوص سرخ‌کردنی سرخ کرد. سرخ کردن سبزی را باید تا زمانی که رنگ سبزی تیره شود ادامه دهید. دقت کنید که راز خوشمزه شدن قرمه سبزی این است که سبزی نباید بسوزد فقط رنگ آن تیره شود و وقتی آن را فشار می‌دهید، روغنی به رنگ سبز تیره از آن خارج شود.

مدت زمان حدودی برای سرخ کردن سبزی ۱۵ دقیقه می باشد در این مدت سبزی را نباید بیشتر از دو یا سه بار هم بزنید زیرا زیر و رو کردن زیاد سبزی خشک حرارت آن را پایین می‌آورد و مانع خوب سرخ شدن آن می گردد.

نکات مهم برای داشتن یک خورش جا افتاده

از علائم یک قرمه‌سبزی جا افتاده روغنی است که در نهایت روی خورش می‌ایستد. اگر هنگام سرو غذا همه مواد پخته بود اما خورش جا نیفتاده بود می‌توانید چند قالب یخ کوچک به خورش اضافه کنید. این کار باعث می‌شود خورش روغن انداخته و غذا کاملا جا بیوفتد.

برای پخت قرمه‌سبزی ترجیحا از زودپز استفاده نکنید و اجازه دهید خورش در قابلمه معمولی حدود ۴ تا ۵ ساعت روی اجاق با حرارت کم جا افتاده و آب خورش کم شود.

آبی که به خورش اضافه می‌کنید بهتر است آب جوش باشد. در صورت تمایل به جای آب می‌توانید از آب قلم گوسفند یا گاو نیز استفاده کنید.

بهتر است آب خورش را همان ابتدا به اندازه کافی بریزید که بعدا مجبور نباشید به خورشتان آب اضافه کنید.

زمان مناسب برای اضافه کردن سبزی خشک یک الی دو ساعت بعد از اضافه کردن گوشت و لوبیا است که خاصیت سبزی خشک نسبت به زمانی که همراه با گوشت و لوبیا اضافه شود بهتر حفظ خواهد شد.

به دلیل اینکه سبزی خشک باید در روغن فراوان سرخ شود توصیه می‌شود از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده گردد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

0

بالا

X