خواص زعفران فردوس
۰
سبزی خشک زعفران

زعفران

زعفران، یه گل سلامتی و طلای سرخ نیز معروف است. زعفران که لقب ادویه طلایی را به خود اختصاص داده است تاریخچه 3000 ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می‌شود.

زعفران داری خواص متعددی است. زعفران متعلق به خانواده زنبق است و از هزاران سال پیش استفاده‌های خیلی زیادی از آن می‌شده است. در زمان‌های خیلی دور به عنوان یک ماده برای سرفه، سرما خوردگی، بیماریهای معده، بیخوابی، خونریزی رحمی و بیماریهای قلبی و نفخ از آن استفاده می‌شده است.

سبزی خشک زعفران

انواع زعفران و تشخیص زعفران اصل و خالص

برای اینکه مطمئن باشید زعفران اصل و خالص می‌خرید باید زعفران کامل بخرید و دور خرید زعفران‌های آسیاب شده را خط بکشید. در استان خراسان جنوبی شهرستان فردوس و سرایان معمولا پس از برداشت زعفران کلاله قرمز رنگ آن را به همراه ریشه یا ساقه سفید رنگ آن از گل جدا کرده که این روش پاک کردن گل زعفران خاص این دو شهر است و در مناطق دیگر دیده نمی‌شود. از خصوصیات بارز این شیوه عدم امکان تقلب در محصول بدست آمده که آنرا دسته یا دختر پیچ می‌نامند، است. که به طور کلی طبیعی‌ترین زعفران به شمار می‌رود. معولا زعفران‌های آسیاب شده رنگ و عطر کمتری نسبت به زعفران‌های کامل دارند و اقلب به همین علت داری قیمت کمتری نسبت به زعفران کامل هستند که باعث جلب مشتری می‌شوند. بهتر است برای پودر کردن زعفران از هاون دستی استفاده کنید تا از هدر رفتن آن جلوگیری شود.

خواص زعفران

بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش اشتها.

درمان سرفه و سرما خوردگی.

نفخ و اسید معده را نیز از بین می‌برد.

ایجاد خواب راحت با خوردن مخلوط شیر ولرم و زعفران.

زعفران حل شده در شیر خشکی و خارش پوست را از بین می‌برد.

درمان اختلالات کلیه، کبد و مثانه.

درمان درد قاعدگی.

علاوه بر تصفیه خون ضد التهاب است.

ماساژ دادن لثه با آب زعفران زخم دهان را از بین می‌برد.

زعفران دارای خاصیت ضد سرطانی است.

مقابله با اضطراب و افسردگی

استفاده موضعی از زعفران زخم و سوختگی‌ها را سریع‌تر بهبود می‌بخشد.

برای کاهش دادن کلسترول خون بسیار موثر است.

پیشگیری از بروز تومورهای پوستی.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X