خواص قارچ خشک
دیدگاه‌ها برای خواص قارچ خشک بسته هستند
قارچ خشک

خواص قارچ خشک

قارچ خشک حاوی ویتامین D است، مکمل ویتامین د به پیشگیری و درمان بسیاری از سرطانها کمک می‌کند، هرچند که تاثیر ان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. کولین نیز یکی دیگر از آنتی اکسیدانهای موجود در قارچ است که در پیشگیری و درمان سرطان موثر است.

سبزی خشک، قارچ خشک
سبزی خشک ناب، ویتامین د.

دیابت

فیبر غذایی در پیشگیری از برخی بیماری‌ها مخصوصا دیابت نوع 2 موثر است. افرادی که در وعده غذایی فیبر 2 بیشتری دریافت می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌باشند. فیبر سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد. یک فنجان قارچ خشک به وزن 70 گرم تقریبا 1 گرم از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

سلامت قلب

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ به سلامت قلب و عروق کمک شایانی می‌کنند. پتاسیم فشار خون را تنظیم کرده و خطر فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. توصیه انجمن قلب آمریکا بهتر است مصرف نمک اضافه شده در رژیم غذایی کاهش داده و غذاهایی که حاوی پتاسیم بیشتری هستند را مصرف کنیم.

قارچ خشک، سبزی خشک
سبزی خشک و خشکبار فردوس ناب

 

سلامت دوران بارداری

مصرف اسید فولیک یا فولات در دوران بارداری برای تقویت سلامت جنین بسیار مفید است و به همین دلیل در بین مادران باردار بسیار مرسوم می‌باشد. قارچ‌ها می‌توانند فولات مورد نیاز بدن را تامین کنند. یک فنجان قارچ تقریبا شامل 16 میکروگرم فولات است. دستور العمل‌های فعلی توصیه می‌کنند هر فرد بزرگسال روزانه 400 میکروگرم فولات مصرف کند. بنابراین زنان باردار برای تامین این ویتامین‌ها می‌توانند بجای استفاده از مکمل‌های آماده قارچ خشک را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.

منبع: https://foodslord.com/

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب تولید کننده برتر در ایران

 

0

بالا

X