خواص بی نظیر سبزی شوید برای لاغری
۰
سبزی خشک فردوس ناب

شوید از سبزی های پرکاربرد و خوش طعم و بویی است که برای ما ایرانی ها بسیار مورد استفاده می باشد. این سبزی علاوه بر طعم دادن به انواع غذاها دارای مصارف درمانی نیز هست.

به گزارش از شرکت خشکبارفردوس ناب؛ شوید سبزی است یکساله یا دوساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر نیز می‌رسد. ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است. همچنین در اکثر نقاط دنیا از جمله قسمت‌های جنوب اروپا، ‌مصر، ‌آمریکا و چین پرورش داده می شود.

شوید از لحاظ شکل ظاهر، گل‌ها و میوه بسیار شبیه به سبزی زیره است با این تفاوت که گل شوید زرد رنگ و گل زیره سفید رنگ می باشد.

سبزی خشک شوید

برخی خواص دارویی شوید عبارتند از:

جویدن برگ‌های تازه شوید مشکل بی‌خوابی را تا حدی درمان خواهد کرد.

مصرف دَم کرده سبزی خشک شوید به میزان 2 تا 3 لیوان در روز برای تسکین دل درد، دل پیچه، درد معده و حالت تهوع قابل توصیه است.

آنتی اکسیدان و فلاوونوئید سبزی شوید بهترین سد دفاعی در برابر سرطان و فرایند پیری است.

سبزی خشک شوید سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار و شیرده بسیار مفید و مغذی می باشد.

شوید سرشار از کلسیم بوده و مصرف آن موجب تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها می‌گردد. همچنین از برگ‌ها و تخم‌های این گیاه به خاطر دارا بودن خواص ضدمیکروبی، به عنوان خوشبوکننده و طراوت دهنده دهان نیز استفاده می‌شود.

هر 100 گرم سبزی خشک شوید حدود 85 گرم “ویتامین C” دارد به همین دلیل، مصرف این سبزی از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی پیشگیری می نماید.

مصرف شوید موجب تحریک حرکات پریستالتیک روده می‌شود و برای درمان سوزش سردل توصیه می‌شود.

سبزی شوید سرشار از فلاوونوئیدها و ویتامین B complex است که باعث ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌هایی می‌شوند که آرامبخش هستند.

سبزی خشک شوید محافظ خوبی برای جداره معده محسوب میگردد. طبق تحقیقات انجام شده توسط فردوس ناب مصرف این سبزی موجب کاهش ترشحات اسیدی معده می شود.

سبزی خشک شوید

خواص عرق سبزی شوید

کارشناسان فردوس ناب نوشیدن یک فنجان عرق شوید را در یک لیوان آب سرد بعد از غذا برای کاهش چربی خون توصیه کرده‌اند. عرق شوید در برطرف شدن سوءهاضمه، نفخ، استفراغ و سکسکه نیز موثر است.

شوید (سبزی خشک و تازه) و عرق شوید از نظر طبیعت، گرم و خشک است.‌

نگهداری شوید

یکی از راه های نگهداری شوید خشک کردن آن است. برای این منظور ابتدا پس از پاک کردن و شستن سبزیجات، صبر کنید تا آب آن از آبکش خارج گردد. یک راه مناسب دیگر برای خشک کردن شوید این است که آن را دسته کرده و به حالت وارونه آویزان کنید تا به تدریج خشک گردد.

در این روش، اسانس ها و مواد مفید موجود در ساقه وارد برگ ها شده و آن ها را خوشبو تر می کند. راه دیگر این است که فر را در درجه حرارت 175 فارنهایت یا 85 درجه سانتگراد گرم کرده و یک لایه کم عمق از سبزیجات را کف سینی فر پهن کنید و آن در فر قرار دهید. پس از دو سه دقیقه فر را خاموش کرده و صبر کنید تا سینی به مدت 8 ساعت در فر باقی بماند.

در این مدت در فر را باز نکنید. سبزی خشک را فقط در ظرف شیشه ای و در محیط تاریک نگه داری کنید. در غیر این صورت عطر، مزه و مواد مفید آن تا حد زیادی از بین خواهد رفت. بهتر است سبزی خشک شده را در زمان مصرف خرد کنید تا عطر آن به میزان بیشتری باقی بماند.

شوید برای لاغری

در شرایطی که تجمع چربی‌ها در نقاط مختلف بدن موجب بروز چاقی موضعی در اندام‌ها می‌شود، فرد نیاز به یک چربی‌سوز مناسب دارد تا بتواند علاوه بر آنکه تجمع سلول‌های چربی را در نقاط مختلف بدن متوقف کند به شکسته‌شدن سلول‌های چربی و از بین رفتن اضافه وزن هم کمک کند که شوید (سبزی خشک و تازه آن) می تواند نقش این چربی سوز را داشته باشد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده برتر انواع سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

پیوندها

#کارخانه سبزی خشک #تولید سبزی خشک #خواص سبزی #خواص سبزی شوید #سبزی #سبزی آفتاب خشک #سبزی ارگانیک #سبزی شوید #سبزی تازه #سبزی خشک #سبزی خشک تره #سبزی خشک بهتره یا سبزی تازه #سبزی خشک شوید #سبزی خشک شده #سبزی ناب #سبزیجات #سبزیجات خشک #سبزیجات خشک شده  #شرکت تولید سبزی خشک #شرکت تولیدی سبزی خشک #شرکت سبزی خشک  #شوید خشک #صادرات سبزی #کارخانه سبزی خشک #شوید برای لاغری #لاغری

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X