رازهای خشک کردن سریع سبزی در منزل
۰
خشکبار فردوس ناب

ممکن است فکر کنید تهیه سبزی خشک کار شما نیست اما با این روش ها به راحتی می توانید در منزل این کار را انجام داده و از سبزی های خود لذت ببرید.

خشکبار و سبزی خشک
سبزی خشک

چرا بهتر است خودتان سبزی خشک تهیه کنید؟

اول اینکه اگر خودتان سبزی خشک تهیه کنید، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود، به ویژه اگر شما سبزی ها را در باغچه خانه خود بکارید. تا سبزی رشد کند و زحمت برداشت و خشک کردن را هم عهده دار شوید باز هم کم هزینه تر از رفتن به فروشگاه و پرداخت هزینه برای خرید خواهد بود.

دم اینکه می توانید کیفیت سبزی را کنترل نمایید. هنگامی که سبزی خشک را از فروشگاه مواد غذایی خریداری کردید، واقعا کنترلی روی کیفیت آنها نخواهید داشت. همه ما دوست داریم فرض کنیم که سبزی هایی که خریده‌ایم با کیفیت و خوب هستند، اما می توان با کاشتن سبزیجات خانگی این مشکل را برطرف کرده و کنترل سبزی ها را به دست گیریم.

 

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

روش های تهیه سبزی خشک

چیدن سبزی: اگر خودتان سبزی کاشته اید ابتدا سبزی ها را بچینید. بهترین زمان برای انجام این کار، اول صبح است و قبل از اینکه خورشید بر روی آنها بتابد. قبل از شروع به چیدن، سبزی ها را انتخاب کنید.

شستشوی سبزی:  سبزی های خود را بشویید و آنها را با یک حوله خشک نمایید. یا اگر سبزی شما بسیار تمیز است، می توانید آنها را به آرامی بتکانید تا گرد و غبار یا خاک روی آنها نماند. در این مرحله، هر برگی که زرد، خال دار و یا رنگی است، دور بریزید.

کارخانه سبزی خشک
سبزی خشک

 تهیه سبزی خشک با اتاق فر

اگر سبزی شما رطوبت بیشتری دارد (مانند ریحان، نعناع و غیره)، باید سریع و به اندازه کافی خشک گردند، در غیر این صورت سریع کپک می زنند.

اگر در منزل یک شومینه دارید این یک مکان عالی و قدیمی برای تهیه سبزی خشک است، اما اگر شومینه ندارید می توانید از فر با کمترین درجه ممکن استفاده نمایید. فقط مطمئن شوید که دما به حدی است که سبزی ها را نخواهد سوزاند.

روش خشک کردن سبزی در فر به این صورت است که فر را روشن کرده و به درجه 170 و یا کمتر از آن برسانید. سپس فر را خاموش کرده و در آن را باز کنید که خنک گردد تا وقتی که دستتان را به آن می زنید احساس کنید گرم است.

حال سبزی های از قبل آماده شده را داخل فر قرار داده و در را ببندید تا فر خنک گردد و دوباره به دمای اتاق باز گردد. سپس آن ها را بیرون آورید و مجددا فر را روشن نمایید، و دوباره همان کار را تکرار کنید تا سبزی ها خشک گردند.

 

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

تهیه سبزی خشک با دستمال کاغذی

برای سبزی هایی مانند نعناع، برگ بو و مریم گلی بهتر است هر برگ جداگانه خشک گردد تا نتایج بهتری را به دست آوریم. برای انجام این کار، یک دستمال کاغذی را پهن کنید و هر یک از برگها را جوری در آن بگذارید که هیچ یک از آنها یکدیگر را لمس نکنند. با استفاده از این روش می توانید دستمال های کاغذی را تا پنج لایه اضافه کنید. سپس در یک فر خاموش قرار دهید و چراغ آن را روشن کنید. آنها در یک شب خشک خواهند شد.

جمع کردن سبزی خشک پس از آماده شدن

هنگامی که سبزی های شما کاملا خشک شدند به طوری که بتوانید به راحتی در دستان خود خردشان کنید، ترد باشند و صدایی مانند له شدن برگ های پاییزی داشته باشند، می توانید آنها را جمع کنید. بهتر است برگ ها را از ساقه ها جدا کنید و سبزی خشک شده را در بطری ادویه مورد نظرتان بریزید.

به نقل از فردوس ناب؛ بهترین جا برای نگهداری سبزی خشک شده، یک مکان سرد و خشک و تاریک می باشد. چنین مکانی خواص سبزی خشک را به خوبی حفظ نموده و آن را برای مدت طولانی نگه می دارد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ برترین تولید کننده سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

پیوندها

#سبزی-خشک #کارخانه-سبزی-خشک #خشکبار #فردوس-ناب #سبزی-ناب #خشک-کردن-سبزی #تهیه-سبزی-خشک-با-دستمال-کاغذی #تهیه-سبزی-خشک-با-فر #روش-تهیه-سبزی-خشک

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X