خاکشیر
۰
سبزی خشک خاکشیر

خواص خاکشیر از منظر طب سنتی

خاکشیر گیاهی 1 یا 2 ساله از تیره شب‌بویان است که در اصطلاح عامیانه به آن خاکشیر گویند. تخم این گیاه ریز و در دورنگ قرمز و قهوه‌ای یافت میگردد. که رنگ قرمز آن طعمی تلخ دارد. ارزش غذایی 100 گرم خاکشیر حاوی 3 کالری است. 27 گرم پروتئین و 33 گرم چربی است. و فیبر موجود در آن کاملا سفید است. خاکشیر را درون آب سرد گذاشته آن را خیس و سپس استفاده کنید. همینطور می‌توانید خاکشیر را 10 دقیقه در آب بجوشونید و پس از خنک شدن آن را بنوشید. و یا اینکه خاکشیر را بکوبید و به صورت موضعی روی زخم، جراحات و ورم‌ها قرار دهید تا آن‌ها را درمان کند.

سبزی خشک خاکشیر
سبزی خشک ناب، خاکشیر

خواص خاکشیر

خاکشیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هست پس باید روزی 2 تا سه لیوان از آن نوشید تا مانع از شوره زدن مو شود.

خاکشیر آکنه و جوش را درمان کرده و صورت را به طور کلی پاکسازی می‌کند.

برای درمان جوش فقط کافیه دو قاشق غذا خوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه‌تره و کاسنی مخلوط گردد و به مدت سه هفته مصرف شود. خاکشیر می‌تواند باعث روشن سازی پوست صورت گردد و درد‌های پوستی را هم درمان کند، بهتر است دو قاشق غذا خوری خاکشیر را صاف کرده آنرا مخلوط کرده و سه هفته استفاده نمایید. اگر در دوران بارداری از یبوست رنج می‌برید خاکشیر می‌تواند دوای درد شما باشد اما چون خاکشیر ملین است مصرف آن در بارداری به علت شل شدن دهانه رحم خطرناک است و خطر سقط جنین در ماه‌های ابتدایی را در پی دارد اما در اوخر دوران بارداری موجب تسهیل زایمان می‌شود. بنابراین برای مصرف آن بهتر است با پزشک مشورت شود.

خاکشیر برای مردان

خاکشیر به علت سودای ایجاد شده ضعف قوای جنسی را در مردان برطرف و ناباروری را درمان می‌کند.

سبزی خشک ناب خاکشیر
سبزی خشک ناب، خاکشیر
خاکشیر برای کودکان

اگر کودکتان به یبوست دچار شده خاکشیر مثل یک ملین طبیعی عمل کرده و آن را درمان و غذا را هضم می‌کند. اگر نوزاد شما به دنبال بیماری‌هایی مثل آبله مرغان و سرخک، تب دارد و پوستش دچار خارش شدید شده‌است دوای درد نوزادتان خاکشیر است که به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که بهتر است خاکشیر را از دوسالگی به بعد به فرزندانتان بدهید بدین صورت که شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و سپس آب آن به کودک داده شود.

اگر به دنبال چاق شدن هستین

هر روز صبح به صورت ناشتا قبل از صبحانه شربت خاکشیر و شیر میل کنید. این نوشیدنی می‌تواند به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کند. در صورتی که شیر تازه و طبیعی داشته باشیم میزان تاثیر گذاری این نسخه می‌تواند بیشتر شود اما لازم است از سلامت شیر و پاگیزه بودنش حتما اطمینان حاصل کنیم.

سبزی خشک ناب، شربت خاکشیر

اگر به دنبال لاغر شدن هستین خاکشیر حتما توصیه می‌شود. مقدار یک لیوان خاکشیر را شسته و در آب ولرم حل کنید و با شکر شیرین و از آن هر روز ناشتا میل کنید. استفاده از این نوشیدنی در طول مدت به کاهش وزن شما کمک می‌کند.  علاوه بر کمک به لاغری با خواص زیادی که دارد در حفظ سلامت بدن هم موثر است. اگر به فشار خون مبتلایید یک لیوان خاکشیر را به خوبی بکوبید و آن را به صورت پودری درآورید سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس آن را روی پا مالیده تا فشار خون را کنترل کنید.

درمان سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه مصرف مخلوطی از خاک شیر و ترنجبین در افرادی که کلیه آنها استعداد  سنگ سازی را دارد توصیه می‌شود. افزایش خلط در دهان موجب بد بویی دهان می‌شود که می‌توان با ستفاده از شربت ترنجبین و خاکشیر برای بر طرف کردن بدبویی دهان به وسیله نوشیدن روزانه یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر در عصر استفاده کرد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X