تره گیاهی مفید برای سلامتی
۰
سبزی خشک ناب، تره.

خواص:

تره کاهنده فشار خون، درمان اسهال، مقوی نیروی جنسی و ضد سرطان است. تره گوگرد فراوان دارد بنابراین برای کودکان با مشکل بیش فعالی مفید است. تره خشک همچنین در درمان بیماری خوره کاربرد دارد. داروی ضد بواسیر بوده و کسانی که از بواسیر دکمه‌ای رنج می برند می‌توانند از آن استفاده کنند. تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بواسیر قرار دهند اثر شفا بخش بجا می‌گذارد. خوردن ۱۵ گرم آب تره خام، خونریزی بواسیر را قطع می‌کند.

سبزی خشک ناب، تره.
سبزی خشک ناب، تره.

  طرز استفاده:

خواص تره خشک تره از جمله سبزی‌هایی است که ساقه ندارد و برگهای آن دراز و تا خورده است. و به نام «گندزدا» نیز نامیده می‌شود. به صورت تازه برای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس استفاده می‌شود. سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری‌های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد. مثلاً در گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید است و اثر خلط آور دارد.

تره از سبزی‌های مدر (ادرار آور) می‌باشد. و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده ۴ گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت‌ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج موثر است. مالیدن آب تره و له کرده آن بر روی پوست کهیر را درمان و خارش را رفع می‌کند که اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است. مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر مطلوبی خواهد داشت. تره ملین، مقوی هاضمه می‌باشد.

سبزی خشک ناب
سبزی خشک ناب، تره.

دارای انواع ویتامین‌ها

تره دارای مقدار زیادی آهن می‌باشد و ویتامین «ث» به مقدار زیادی در برگ‌های سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین‌های ب۱ و ب۲ در تره یافت می‌‌گردند و دارای کاراتین می‌باشد. تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ‌آور است. لذا برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده هستند چندان مناسب نیست. جوشانده تره خشک در رفع ذات الریه و رسوبات ادراری مفید است. اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور استفاده گردد، درد را تسکین خواهد داد. برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط از آب تره و سرکه را دربینی بچکانید تا خونریزی بند آید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X