تاثیر مصرف گوجه فرنگی در باروری مردان
۰
سبزی خشک ناب، گوجه فرنگی

لیکوپن و باروری

به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک ناب: لیکوپن که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به وفور در گوجه فرنگی وجود دارد می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده در افزایش تعداد اسپرم مردان موثر بوده و قدرت باروری آنها را بهبود ببخشد. محققان مرکز درمانی کلیولند آمریکا پس از مقایسه و بازبینی یافته های حاصل از دوازده مطالعه علمی بین المللی که در مورد تاثیر آنتی اکسیدان لیکوپن بر حفظ سلامت مردان صورت گرفته است به این نتایج رسیدند.

حاصل تحقیقات انجام شده نشان میدهد که مصرف این ماده مغذی مهم که عامل اصلی رنگ قرمز گوجه فرنگی است نه تنها تعداد اسپرم مردان را به میزان 70 درصد افزایش می دهد بلکه سرعت حرکت آنها را بهبود بخشیده و از تعداد اسپرم‌ های غیر طبیعی می‌کاهد.

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

فوائد لیکوپن برای سیستم تولید مثل مردان

یافته های حاصل از مطالعات پیشین نشان داده است که این ماده مغذی از خطر ابتلا به بیماری های پروستات ( غده‌ای که وظیفه تولید بخشی از مایع منی را بر عهده دارد) می‌کاهد و می تواند از سیر پیشرفت سرطان پروستات کاسته و آن را کم و یا حتی آن را متوقف کند. آشوک آگال رئیس مرکز طب تولید مثل کلیولند و سرپرست این تیم تحقیق در این خصوص می گوید: ” به طور کلی لیکوپن دارای اثرات مفیدی بر دستگاه تولید مثل مردان می‌باشد و اکنون مطالعات ما به طور دقیق‌تر تاثیر آن را بر روی اسپرم‌ها نشان می‌دهد”

در واقع این دستاورد جدید موید پژوهش های پیشین انجام شده در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد آمریکاست که بر طبق آن “بتاکاروتن هویج، لوتئین کاهو و لیکوپن گوجه فرنگی تاثیری شگرف بر سلامت و میزان باروری اسپرم ها می‌گذارند.”

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب
سبزی خشک ناب، آب گوجه فرنگی.

بهتر است برای این منظور تا حد امکان از محصولات محلی و ارگانیک استفاده نمایید. زیرا به گفته دکتر ماریا راکل میراندا استاد دانشگاه فدرال سئارا واقع در کشور برزیل: ” میزان ویتامین ها و مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی های کشت شده در مزارع ارگانیک بیشتر از گوجه فرنگی های به عمل آمده در سیستم زراعی رایج می‌باشد. علاوه بر آن میزان ویتامین C موجود گوجه فرنگی‌های ارگانیک 57 درصد و میزان فنول آنها نیز دوبرابر بیش از سایر گوجه فرنگی‌های به عمل آمده از طریق کشت صنعتی می‌باشد.

آشوک آگال در خاتمه می افزاید: “گرچه حاصل این مطالعات دلگرم کننده است اما هنوز برای بررسی تاثیر لیکوپن بر باروری مردان به تلاش بیشتری نیاز داریم. در واقع حاصل این نتایج باید توسط گروهی ازبیماران که بیشترین نتیجه را از فوائد درمانی لیکوپن گرفته اند اثبات گردد.”

سبزی خشک و خشکبار فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X