کاهو سکنجبین
۰
کاهو سکنجبین سبزی خشک
به نقل از شرکت  سبزی خشک و خشکبار فردوس ناب: در طب سنتی مزاج کاهو سرد و تر می‌باشد و سکنجبین مزاج گرم و خشک دارد به این دلیل که سکنجبین از ترکیب سرکه و عسل درست می‌شود که به اندازه معین جوشانده شده و اثرات گرم و خشکی را بر جای می‌گذارد، درواقع اثرات گرم و خشک سکنجبین با اثرات سرد و تر کاهو تا حدودی باعث خنثی سازی یکدیگر می‌شوند.
با توجه به اینکه کاهو خواب آور، مسکن و ضد درد است می‌تواند به همراه سکنجبین مصرف گردد و عارضه‌ای نیز به همراه نداشته باشد.

تاثیر مصرف کاهو در افراد دارای مزاج بلغمی

سبزی خشک

اگر کاهو  به تنهایی بدون سکنجبین مصرف شود ممکن است رطوبت، تری و سردی آن تاثیر نامطلوبی بر روی افرادی که سن بالا دارند یا دارای مزاج بلغمی هستند بر جای گذارد اما اگر به همراه سکنجبین مصرف گردد این عوارض را به همراه نخواهد داشت.
 کاهو جزء مواد غذایی میباشد که خاصیت دارویی دارد، معمولاً اثرات سوء کاهو را سکنجبین از بین می‌برد و از گذشته نیز در رژیم غذایی ایرانیان این دو به همراه یکدیگر مصرف می‌شده‌اند.
 سکنجبین نفوذ مواد را در بدن بیشتر می‌کند، باز کننده عروق بدن و مجاری می‌باشد و خون بدن را تمیز می‌کند، از این جهت مصرف سکنجبین به تنهایی و یا با کاهو می‌تواند اثرات خوبی را بر بدن برجای گذارد و و به دلیل گرم و خشک بودن سکنجین عوارض آن نیز با کاهو دفع می‌گردد، در نتیجه این دو ماده عوارض یکدیگر را خنثی می‌کنند اما اثرات مثبت یکدیگر را خنثی نمی‌کنند.

مصرف کاهو و سکنجبین با یکدیگر

 مصرف کاهو و سکنجبین با یکدیگر می‌تواند باعث درمان بیخوابی گردد و دردهای مبهم بدن را کاهش دهد، سکنجبین با شکر نیز درست می‌شود اما درست کردن آن با عسل بهتر است؛ مصرف کاهو و سکنجبین با هم برای بدن ضرری ندارد اما همچنان که زیاده روی آب زیاد می‌تواند برای بدن مضر باشد مصرف زیاد این ماده غذایی نیز می‌تواند آسیب رسان باشد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک ناب 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X