۱۰ فایده چای سیاه
۰
سبزی خشک ناب، چای سیاه.

10 فایده چای سیاه به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب:

این نوشیدنی که حدود 4000 سال پیش در چین کشف شد امروزه پرطرفدارترین نوشیدنی است که خواص زیادی دارد.

سبزی خشک ناب، چای سیاه.
سبزی خشک ناب، چای سیاه.

فواید

بهبود سلامت استخوان

با بالا رفتن سن مقاومت استخوان‌های شما کاهش پیدا می‌کند. با این حال دانشمندان مشاهده کردند کسانی که چای سیاه می‌نوشند می‌توانند تراکم استخوان‌هایشان را به طور چشمگیری دوباره بازیابی کنند.

کاهش خط ابتلا به پارکینسون

پارکینسون یک بیماری تخریب سلول‌های عصبی هست که بیشتر افراد مسن را تحت الشعاع قرار می‌د‎‌هد. پژوهش‌ها حاکی از آن است که پیلی فلور موجود در چای از مغز محافظت می‌کند. در پژوهشی که در دانشگاه ملی سنگاپور انجام شد دانشمندان پی بردند کافئین موجود در چای سیاه با بیماری پارکینسون رابطه‌ی معکوس دارد.

سبزی خشک ناب، چای سیاه.
سبزی خشک ناب، چای سیاه.

سلامت مجرای گوارش

یک روده سالم می‌تواند از شما در برابر بیماری‌ها و اختلالات مختلف محافظت کند. مصرف چای سیاه برای بهبود و تنوع میکرب‌های خوب روده مفید است.

کاهش وزن

چاقی علت اصلی بیماری‌های مختلف از قبیل دیابت، بیماری‌های قلبی، سندرم تخمدان پلی کسیک، کلسترول بالا و غیره چای سیاه نیز مانند چای سبز اگر در کنار چند تغییر در سبک زندگی مصرف شود، به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

سنگ کلیه

سنگ کلیه دردناک و شایع است و علت تشکیل آن دفع مواد رسوب کنند از قبیل اگزالات کلسیم و اسید اوریک است، خوشبختانه نوشیدن چای سیاه می‌تواند تشکیل سنگ کلیه را

تسکین آسم

آسم در اثر التهاب یا تورم مسیر هوا یا لوله‌های برونش ایجاد می‌شود که دم و بازدم را دشوار می‌کند. چینی‌ها اعتقاد دارن نوشیدن چای سیاه و چای سبز می‌تواند برای تسکین آسم مفید باشد. همچنین در چند پژوهش اثبات شده کافئین موجود در چای‌ها می‌تواند مفید باشد از این گذشته فلانوئید موجود در چای برای مبتلایان به آسم مفید است.

سبزی خشک ناب، چای سیاه.
سبزی خشک ناب، چای سیاه.

تسکین استرس

بر اساس پژوهشی که در کالج دانشگاه لندن انجام شد، چای می‌تواند هورمون‌های استرس را در بدن کم کند و باعث آرامش اعصاب گردد.

کاهش فشار خون

مصرف چای سیاه می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. دانشمندان طی آزمایشی دریافتند که مصرف چای سیاه باعث کاهش فشار خون می‌شود.

عامل شادی

چای سیاه می‌تواند برای کاهش کلسترول ال دی ال، فشار خون، خطر ابتلا به سرطان و تسکین استرس مفید باشد این یعنی نوشیدن چای سیاه می‌تواند فاکتور شادی شما را صد برابرکند. بنابراین برای بهبود سلامت و روحیه بهتر است چای سیاه نوشیده شود.

سبزی خشک ناب، چای سیاه.
سبزی خشک ناب، چای سیاه.

کاهش پف

پف زیر چشم یک دغدغه جدی برای زنان و مردان است که میتواند صورت را خسته و در معرض چین و چروک زودرس قرار دهد. سعی کنید هر روز کیسه‌های چای سیاه یا مقداری پنبه آغشته به چای سیاه را به مدت بیست دقیقه زیر چشم قرار داده و تاثیر آن را بر روی کاهش چشم در عرض چند هفته مشاهده کنید.

سبزی خشک و خشکبار فردوس ناب.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X