فواید مصرف سبزی در پیشگیری از چاقی و دیابت
۰
تغذیه با سبزیجات / خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب
فیبر موجود در سبزی‌ها، برای پیشگیری از چاقی، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از یبوست ضروری می باشد.
سبزی

عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این باره می گوید: گروه غذایی سبزی‌ها از اصلی‌ترین مواد مغذی هستند و بخش اعظم ویتامین‌ها، فیبر و املاح معدنی روزانه با مصرف انواع سبزی‌ها تأمین می‌شود.

عبداللهی تأکید کرد: هر فرد باید روزانه بین سه تا پنج واحد سبزی مصرف کنند و هر واحد سبزی مثلاً به اندازه مصرف یک لیوان یا یک بشقاب کوچک سبزی، یک گوجه، خیار یا هویج متوسط است.

وی افزود: سبزی‌ها در فرم سبزی خشک و تازه علاوه بر ویتامین‌ها، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که خاصیت ضدسرطانی دارند.

زندگی سالم

توصیه می‌شود، همراه وعده ناهار و شام، سالاد و سبزی مصرف شود. سالاد بدون سس مصرف شود و به جای آن، از چاشنی‌های سالم‌تر مانند روغن زیتون، سرکه، آبلیمو یا آبغوره استفاده شود و در صورت مصرف سس نیز باید به مقدار اندک و از نوع سس‌های کم چرب باشد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه 

عبداللهی درباره نحوه مصرف سبزی‌ها اضافه کرد: تا جای ممکن باید سبزی‌ها را به صورت خام مصرف کرد، زیرا پختن آن به ویژه به مدت طولانی، موجب از بین رفتن ویتامین‌های آن می‌گردد.

طبخ سبزیجات

سبزی خوردن، گوجه فرنگی، پیاز، گل کلم، شلغم، ترب، انواع فلفل سبز مثال‌هایی از سبزی‌های خام هستند و در صورت در دسترس بودن باید مصرف آن‌ها را همراه با غذا تشویق کرد، اما در صورت پختن سبزیجات، نباید بیش از 20 دقیقه طبخ داده شود، از طرفی سرخ کردن، ارزش غذایی سبزی را از بین می‌برد.

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

بیشتر بدانید

اگر برای وعده ناهار یا شام سالاد در نظر گرفته می‌شود، نباید از ساعات قبل سالاد را تهیه کرد، زیرا ویتامین‌های موجود در مواد تشکیل دهنده سالاد مثل گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه‌ای، خیار و کاهو در معرض هوا تخریب شده و از بین می‌رود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: کودکان سنین مدرسه و دانش آموزان باید به مصرف جوانه گندم و جوانه ماش همراه با سالاد تشویق شوند. اگر مادران در منزل جوانه تهیه کنند، حتی به عنوان تنقلات می‌توانند برای افراد خانواده به ویژه کودکان و دانش آموزان از آن استفاده کنند.

عبداللهی ادامه داد: استفاده از انواع سبزی‌های پخته همراه با غذا توصیه می‌شود، مثلاً اسفناج پخته که همراه با ماست یا کشک می‌توان از آن استفاده کرد. هویج پخته، لوبیا سبز، نخودفرنگی پخته، سیب زمینی، کدو حلوایی و لبو، گل کلم، کرفس، ریواس، کنگر، بادمجان و کدوی خورشتی پخته از سبزی‌هایی هستند که در کنار غذاهای مختلف می‌توان آن‌ها را مصرف کرد.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#سبزی #سبزی خشک #اضافه وزن #چاقی #درمان چاقی #لاغری #طب سنتی #انواع سبزی خشک #دیابت #بیماری #ویتامین #املاح معدنی #ضدسرطان #سبزیجات #طبخ سبزیجات #فردوس ناب #فروشگاه فردوس ناب #اسفناج #طبخ سبزی

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X