فواید مصرف سبزی جعفری؛ از سلامتی تا زیبایی
۰

فواید مصرف سبزی جعفری

خوشبختانه ما ایرانی ها زیاد از این سبزی استفاده می کنیم. اما آیا از خواص فوق العاده ی جعفری خبر دارید؟ باید بدانید که جعفری برای سلامتی و زیبایی معرکه است. در این مطلب به نقل از کارشناسان فردوس ناب می خواهیم گوشه ای از این خواص را نشان دهیم. با ما همراه باشید.

جعفری

جعفری هم خانواده ی کرفس و رازیانه است و از هزاران سال پیش در تهیه ی غذاها و طب سنتی استفاده می شده است. این سبزی به کرانه های دریای مدیترانه تعلق دارد و هم اکنون به لطف یونانی ها در همه جای دنیا کشت و مصرف می شود. بقراط و جالینوس در کتب خود از جعفری سخن گفته اند و آنگلوساکسون ها از این سبزی برای درمان شکستگی های جمجمه در طول جنگ ها استفاده می کردند. امروزه نیز از این سبزی معطر برای تهیه و تزیین انواع غذاها، سوپ ها و نوشیدنی ها استفاده می شود. علاوه بر این از جعفری در صنعت زیبایی نیز در ترکیب صابون ها و کرم ها استفاده می شود.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه 

ترکیبات جعفری

ویتامین C (یک سوم لیوان جعفری بیش از یک عدد پرتقال از این ویتامین را داراست)
ویتامین K (برای سلامت استخوان ها و انعقاد خون)
بتاکاروتن (آنتی اکسیدان و تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن)
کلسیم (1 فنجان جعفری به اندازه ی همین مقدار شیر کلسیم دارد)
پتاسیم (500 میلی گرم پتاسیم در 100 گرم جعفری)
آهن (بیش از آهن موجود در گوشت قرمز)
فیبرها (برای رفع یبوست و بهبود عملکرد روده ها)
بور (مقابله با اثرات یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان)
فلور (تقویت کننده ی استخوان ها)
کلروفیل (ضدعفونی کننده و تصفیه کننده ی بدن).

سبزی جعفری از دیدگاه طب سنتی

باید بدانید که همه ی قسمت های جعفری یعنی ریشه، بذر، برگ ها و ساقه ی آن قابل استفاده است. از قدیم از این سبزی در موارد زیر استفاده می شود:

جعفری دیورتیک است

جعفری باعث افزایش حجم ادرار می شود و برای مقابله با عفونت های کلیوی، درمان و پیشگیری از سنگ کلیه ها و برای کاهش احتباس آب (ورم و ادم بدن) مفید است. می توانید از چای یا آب جعفری استفاده کنید.
مواد لازم
جعفری 1 مشت با ساقه
آب 1 لیوان (250 میلی گرم)
روش تهیه
آب را بجوشانید و جعفری را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد و سپس دم بکشد. چای را صاف کرده و میل کنید. می توانید آن را با اندکی شکر یا عسل شیرین و باب میل کنید.

چای جعفری

 

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

جعفری برای کاهش فشارخون بالا

جعفری حاوی میزان زیادی پتاسیم بوده و همان طور که گفتیم ادرارآور است. بنابراین می توانید به طور روزانه از چای آن استفاده کنید.

جعفری برای کاهش دردهای زنانه

جعفری یک درمان خوب برای خانم هایی است که از دردهای قاعدگی رنج می برند. این سبزی همچنین باعث تنظیم قاعدگی و تسریع دفع خون آن می شود.

جعفری ملین است و به هضم غذا کمک می کند

جعفری باعث افزایش ترشحات گاستریک می شود و با گاز روده ها مقابله می کند. این سبزی به مقابله با یرقان نیز کمک می کند.

جعفری تصفیه کننده ی بدن

جعفری یک آنتی اکسیدان قوی است و برای تمیزی و تصفیه ی بدن مؤثر عمل می کند. این سبزی معطر، روده ها و ریه ها را ضدعفونی و پاکسازی کرده و مواد زائد بدن را از طریق ادرار دفع می کند. جعفری در سم زدایی از کبد و کیسه ی صفرا فوق العاده است.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوب ترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه 

جعفری علاوه بر خواص درمانی که دارد در زیبایی پوست نیز فوق العاده است. این سبزی معطر به برطرف کردن رگ های ریز قرمز روی پوست (کوپروزها) کمک می کند و باعث دفع چربی زیاد پوست می شود. جعفری به کاهش لکه های روی پوست کمک کرده و پوست را خوش آب و رنگ می کند. اگر از جوش های سرسیاه یا آکنه خسته شده اید نیز می توانید از جعفری کمک بگیرید. کافی است یک ماسک جعفری آماده کرده و روی پوست قرار دهید.

ماسک جعفری

 

مواد لازم برای ماسک جعفری

جعفری تازه 1 مشت
آب داغ به مقدار کم
آب لیموترش 1 قاشق
عسل 1 قاشق

روش تهیه و استفاده
علاوه بر مصرف منظم جعفری حتماً این ماسک را نیز تهیه کرده و استفاده کنید. در این صورت هم می توانید از درون سموم بدن را دفع کرده و هم با استفاده ی خارجی از ماسک وضعیت پوستتان را بهتر کنید. جعفری ها را ریز خرد کرده و با آب گرم له کنید تا اینکه مانند خمیر شود. عسل و آب لیموترش را به خمیر افزوده و مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. پوست را تمیز کرده و ماسک را روی به خصوص قسمت های مورد نظر بگذارید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید. در نهایت با آب ولرم شستشو داده و کمی کرم مرطوب کننده بزنید. یادتان باشد که از این ماسک عصر یا شب استفاده کنید چون زدن آب لیموترش و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث لک شدن پوست می شود.

پیوندها

برای خرید انواع سبزی خشک می توانید به سایت فروشگاهی فردوس ناب مراجعه کرده و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت ممکن درب منزل تحویل نمایید.

#سبزیحات #سبزی خشک #سبزی جعفری #سلامت پوست #زیبایی #خواص جعفری #سبزی معطر #انواع سبزی خشک #ماسک #بیماری #طب سنتی#ماسک جعفری #سایت فروشگاهی فردوس ناب #خرید سبزی #خرید سبزی خشک

Source by www.ferdowsnab.com

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X