سیر سیاه
۰
سبزی خشک و خشکبار ناب، سیر سیاه

سیر

به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب:  سیر در درمان سنگ کلیه بسیار موثر است حال اگر سیر سیاه باشد خواص آن دو چندان می‌شود. سیر سیاه فرآورده‌ای است که از تخمیر سیر معمولی در دما و ربوط کنترل شده حاصل می‌شود. طی این فرآیند سیر را بین 60 تا 90 روز در دمای طبیعی 60 تا 77 درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌کنند. پس از آن سیر یک حالت ژله‌ای پیدا می‌کند و مزه آن شیرین می‌شود و البته که بوی خاصی هم ندارد. برای ورم مفاصل و درد‌های ماهیچه‌ای خیلی مفید است، برای بیماری‌های تنفسی و آسم برای آلرژی و سرطان بسیار مفید است. و باعث کلاژن سازی در پوست می‌گردد. و افرادی که مشکلات پوستی دارند از قرمزی و خشکی پوست تا آکنه را درمان می‌کند. همچنین با خستگی مبارزه می‌کند و برای ورزشکارن و افرادی که می‌خواهند مقاومت بدنشان را بالا ببرند مفید خواهد بود.

سبزی خشک، سیر سیاه
سیر سیاه، سبزی خشک

آلسین

بیشترین میزان مصرف سیر در ایالات متحده امریکاست و بیش 250 میلیون پوند سیر سالانه در این کشور مصرف می‌شود. سیر در کشورهای خاورمیانه و مدیترانه از جمله چین و هند بسیار محبوب است. سیر خام بخاطر اینکه سرشار از مواد معدنی مانند: منیزیم کلسیم و سلونیوم است فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر آن یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در گیاهان به نام آلسین را داراست. آلسین ماده فیتو شیمایی است که عمر بسیار کوتاهی دارد که به هنگام طبخ، له‌کردن، فرآوری و کنسرو کردن در کمتر از یک ساعت به ترکیبات غیر بیولوژیکی تجزیه می‌شود.

یک روش برای جلوگیری از این اتفاق این است که سیر را تحت دما قرار داده و تخمیرکنیم با این روش بخشی از قندهای موجود در سیر کاراملیزه می‌شوند. تخمیر سیر به سیر سیاه باعث تبدیل آلیسین به یک آنتی اکسیدان قوی‌تر و پایدارتر بنام اس آلین سیستئین می‌شود که سازگاری بیشتری با بدن دارد و فواید آنتی اکسیدانی بیشتری نیز در مقایسه با آلسین دارد. احتمالا عبارت  ORAC یا ظرفیت جذب رادیکال‌های اکسیژن را شنیده‌اید این روشی است که از آن برای قدرت مقابله با سموم استفاده می‌شود. میزان ORAC سیر تخمیر شده دو برابر بیشتر از سیر خام است.

سبزی خشک، سیر سیاه
سبزی خشک، سیر سیاه

برای تهیه سیر سیاه دو راه وجود دارد:

راه اول اینست که خودتان سیر را تخمیر کنید و سیر سیاه تولید کنید اما اینکار سخت و زمان بر است و نیاز به دقت بالایی دارد. چون باید سیر را به مدت یکماه در دمای 147 درجه فارنهایت با رطوبت کنترل شده نگهداری کنید که کار دشواری است. اگر به سیر سیاه و فواید آن علاقه شده‌اید می‌توانید به راحتی سیرسیاه با کیفیت به صورت آماده تهیه کنید.

خواص سیر سیاه

درمان بیماری‌های تنفسی و آسم

التهاب گلو ناشی از سرماخوردگی را کاهش می‌دهد

به عنوان یک نسخه طبیعی برای کاهش استرس کاملا موثر است

دفع سنگ کلیه

افزایش آنتی اکسیدان

افزایش ایمنی بدن

مبازه با رشد سرطان

حفظ عملکرد مغز

سبزی خشک و خشکبار فردوس ناب

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X