تفاوت سبزی دستگاه خشک با سبزی آفتاب خشک
دیدگاه‌ها برای تفاوت سبزی دستگاه خشک با سبزی آفتاب خشک بسته هستند
سبزی خشک

سبزی دستگاه خشک

روش تولید

سبزی تازه پس از ورد به کارخانه در مرحله اول به دقت پاک یا سورت می‌شود در واقع عمل پاک کردن یعنی جدا کردن برگ سبزی از ساقه آن که با دقت هر چه تمام انجام می‌گیرد طی این مرحله برگ‌های زرد و پلاسیده سبزی نیز از برگ‌های سبز و با طروات و سالم جدا می‌گردد.

در مرحله بعد برگ‌های سالم جحدا شده در 6 مرحله توسط دستگاه شستشو ضدعفونی و شسته می‌شوند و پس از آن این سبزی‌ها جهت خشک شدن به دستگاه‌های خشک منتقل شده تا با دمای مناسب به نحو مطلوب خشک شوند.

پس از مرحله خشک کردن سبزی‌ها وارد سالن بوجار شده تا در آنجا توسط دستگاه‌های ویبره مرحله آخر پاک‌سازی را پشت سر بگذارند. در این مرحله سبزی‌ها به سالن بسته‌بندی منقل گردیده و در  بسته‌بندی‌های مناسب که با دستگاه‎‌های اتوماتیک انجام می‌گیرند روانه بازار مصرف یا تویل مشتری گردند.

تفاوت سبزی دستگاه خشک و آفتاب خشک
سبزی خشک فردوس ناب

 

سبزی آفتاب خشک

روش تولید

سبزی آفتاب خشک؛ سبزی‌هایی هستند که توسط کشاورز معمولا در محیط باز در اثر تماس با هوای آزاد خشک شده پس از ورود به کارخانه وارد سالن بوجاری شده و پس از اینکه عمل بوجاری روی آنها صورت گرفت به سالن بسته‌بندی منتقل شده و در بسته‌بندی‌های دلخواه مشتری روانه بازار می‌گردند.

یکی از مهمترین مزایای سبزی آفتاب خشک نسبت به دستگاه خشک عطر بالای آن است و از معایب این سبزی شسته نشدن آن است چرا که معمولا پس از برداشت سبزی آن را در معرض هوا قرار داده خشک می‌کنند یا اینکه آنها را با آب معمولی آبکشی و سپس اقدام به خشک کردن می‌کنند که در هر دو صورت آلودگی روی سبزی‌ها به درستی پاک نمی‌شود از شایع‌ترین این آلودگی‎ها وجود گرد و غبار بر روی سبزی‌های آفتاب خشک است.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب
0

بالا

X