بهترین روش برای تهیه سبزی خشک
۰
خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

تهیه و نگهداری انواع سبزی خشک

استفاده از انواع سبزی خشک امروزه در بین تمام اقشار جامعه امری جا افتاده و تعریف شده است به گونه ای که اکثراً در طبخ غذاها و تهیه دسرها و سالادها بنابر سلیقه و فرهنگ بومی از سبزی های خشک استفاده می کنند. این نیاز آنان را مجبور می کند نسبت به تهیه و نگهداری از آن ها در طول سال اقدام نمایند.

با فردوس ناب همراه شوید تا بهترین روش ها را برای تولید سبزیجات خشک خانگی به شما یادآور شود.

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

دانستن مطالب زیر در تهیه انواع سبزیجات خشک به شما کمک خواهد کرد:

۱- ابتدا پس از پاک کردن و شستن سبزیجات، صبر کنید تا آب آن از آبکش خارج گردد. یک راه مناسب برای خشک کردن سبزیجات این است که سبزی را دسته کرده و به حالت وارونه آویزان کنید تا به تدریج خشک شود. در این روش، اسانس ها و مواد مفید موجود در ساقه وارد برگ ها شده و آن ها را خوشبو تر می سازد.

۲- برای پیشگیری از ورود گرد و خاک به سبزیجات در حال خشک شدن و یا ریختن برگ های خشک شده آن روی زمین، می توان دسته سبزی را در یک پاکت کاغذی قرار داد. برای برقراری جریان هوا در این پاکت، چند سوراخ یا چند شکاف در آن ایجاد کرده سپس با پیچیدن نخ، در پاکت را به سر ساقه های درون آن گره بزنید. در مرحله بعد سبزی را به مدت حداکثر ۳ هفته در یک محیط گرم و خشک قرار دهید تا برگ های سبزی مورد نظر کاملاً خشک شوند.

روشی دیگر برای تهیه سبزی خشک:

۳- فر را در درجه حرارت ۱۷۵ فارنهایت یا ۸۵ درجه سانتیگراد گرم کرده و یک لایه کم عمق از سبزیجات را کف سینی فر پهن نموده و آن را در فر قرار دهید. پس از دو سه دقیقه فر را خاموش کنید، صبر کنید تا سینی به مدت ۸ ساعت در فر باقی بماند. در این مدت در فر را به هیچ عنوان باز نکنید.

۴- پس از خشک کردن سبزی می توانید به روش های مختلف، برگ های سبزی خشک را از ساقه های آن جدا کرده و در یک ظرف شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود.

۵- ظرف را دور از نور و حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید بهتر است سبزی خشک شده را در زمان مصرف خرد کنید تا عطر آن به میزان بیشتری باقی بماند، اگر سبزی خشک را به صورت خرد کرده نگه داری کنید، مقدار زیادی از عطر آن از بین خواهد رفت.

۶- سبزی خشک را فقط در ظرف شیشه ای و در محیط تاریک نگه داری نمایید. در غیر این صورت عطر، مزه و مواد مفید آن تا حد زیادی از بین می رود. هر بار که در ظرف برای در آوردن سبزی باز شود، مقداری از عطر سبزیجات از بین می رود؛ بنابراین هر چه ظرف محتوی سبزی خشک مصرفی روزانه کوچک تر باشد مناسب تر خواهد بود.

نکته: در زمان مصرف، به یاد داشته باشید که عطر و طعم سبزی خشک که خوب تهیه و نگه داری شده باشد، حدود سه برابر سبزی تازه خواهد بود. بنابراین مقدار زیادی از آن را در غذای مورد نظر نریزید.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوبترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X