خواص خرفه
۰
سبزی خشک ناب، خرفه.

خرفه

خرفه سبزی خاص حضرت زهرا است که ایشان همیشه آنرا استفاده می‌کردند. طبع آن سرد و خنک و ملایم است، ویتامین آ، ویتامین ث، منیزیم، منگنز، پتاسیم، آهن، کلسیم دارد. ویتامین ب1، ب2، فولاد، مس و فسفر بسیاری دارد.

سبزی خشک، خرفه
سبزی خشک ناب، خرفه.

خرفه محتوی اگزالات است، بنابراین افرادی که سنگ کلیه و سنگ مثانه دارند بهتر است خرفه نخورند. همچنین اگزالات ممکن است از جذب مواد معنی مانند کلسیم و منیزیم جلوگیری کند پس خرفه را به اندازه میل کنید. اگزالات خرفه‌ای که در سایه و تاریکی رشد می‌کند بیشتر از خرفه‌ای است که در مقابل نور آفتاب بزرگ می‌شود و رشد می‌کند است.

اگر نگران اگزالات خرفه هستید میتوان آن را پخته یا با ماست میل نمود. خرفه باعث از بین رفتن چربی خون می‌شود و حال کبد را خوب می‌کند و پتاسیم بالایی دارد. کاهش فشار خون را به همراه دارد، ضد سکته مغزی، ضد سکته قلبی، گردش خون را بهتر می‌کند و در نتیجه باعث کاهش کلسترول بد می‌شود. باز کننده کسیه صفرا و صفرا آور است.

سبزی خشک ناب، خرفه.
سبزی خشک ناب، خرفه.

افزایش بازسازی سلول‌های آسیب دیده کبدی را به همراه دارد، باد بر است، اشتها را تنظیم می‌کند، ضد سرطان است، آنتی اکسیدان بالایی دارد ضد سرطان است با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند در درمان آسیب‌هایی که به دی ان آی شما می‌رسد کمک می‌کند، پیری را متوقف کرده و عقب می‌اندازد، استهلاک ماهیچه‌ای را درمان می‌کند، برای چین و چروک پوست می‌توانید روغن خرفه بزنید، ضد التهاب است درد آرتروز و مفصل را از بین می‌برد اگر روغن خرفه را روی دردهای مفصلی، روی کمر درد، درد سیاتیک بمالید آن را تسکین می‌دهد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X