خواص ترب
۰
سبزی خشک ترب

ترب

به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب: تخم ترب ادرار آور و قاعده آور است. اگر دست یا پای شما سرما زده است ترب را در آب بجوشانید و بگذارید تا کمی سرد شود به طوری که دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید.

سبزی خشک ناب، ترب
سبزی خشک ناب، خواص ترب.

دم کرده ریشه ترب تقویت کننده بدن است. برای دفع سنگ کیسه صفرا و سرفه‌های تشنج آور از ترب به دین صورت استفده کنید: در یک ترب بزرگ حفره‌ای ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید به طوریکه آب قطره قطره از آن خارج شود، سپس مقداری شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید تا آب آن قطره قطره از سوراخ ریزی که در ته ترب وجود دارد خارج و در داخل شیشه یا استکان پر شود این آب را چند بار در روز بنوشید.

سبزی خشک ناب، ترب
سبزی خشک ناب، خواص ترب.

خوردن تخم ترب ترشح شیر را زیاد می‌کند. تخم ترب اشتها آور است. برای از بین بردن تب تخم ترب را دم کرده و به بیمار بدهید تخم ترب به صورت ضماد برای ورم سینه در مادران شیر ده استفاده می‌شود.

آب برگ ترب برای تقویت چشم و بینایی مفید است. ترب برای دفع سنگهای صفراوی موثر است. دمنوش ریشه ترب تقویت کننده بدن است. اسراف در خوردن ترب موجب دلپیچه شده و برای دندان و گلو مضر است.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X