به این دلایل در خانه تان نعنا بکارید
۰
سبزی نعنا

سبزی خشک نعنا، رایحه ای فوق العاده دارد، طعمش عالی است و سرشار از خواص شگفت انگیز است؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا کمک به گوارش و رفع خستگی و تسکین سردرد. علائم آسم را کاهش داده، ضدسرطان است و به سلامت پوستتان کمک می نماید.

در این بخش از مطالب، شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ قصد دارد شما را با خواص شگفت انگیز نعنا (سبزی تازه، سبزی خشک و …) آشنا کند. با ما همراه باشید…

 

سبزی نعنا

سبزی خشک نعنا

  1. کمک به گوارش

سبزی خشک نعنا برای کمک به هضم غذا بسیار عالی است. برگ نعناع سرشار از آنتی اکسیدان و فیتونوترینت است که برای معده و گوارش بسیار مفید می باشد. این سبزی خشک به تنهایی به ترشح غدد بزاقی که تولید کننده ی آنزیم های گوارشی ضروری هستند کمک می کند، عضلات معده را ریلکس کرده و در نتیجه احتمال اسپاسم و بدهضمی را کاهش می دهد.

  1. تسکین سردرد

بوی خوش و فرح بخش سبزی خشک نعنا علاج فوری و مؤثر برای حالت تهوع و سردرد است. نعنا ماده ای طبیعی و آرام بخش است که می توانید با مالیدن روغن آن روی پیشانی و بینی تان به راحتی سردرد را تسکین دهید.

  1. ضداحتقان

رایحه ی قوی نعنا می تواند بینی، گلو و ریه های تان را هم، زمانی که احساس احتقان و تنگی نفس دارید تمیز کند. اگر زیاد سرفه می کنید، بوی آرام بخش نعنا برای پاکسازی گلو، بینی و سایر راه های تنفسی فوق العاده است. نوشیدن چای نعنا، خلط آوری بسیار مفید می باشد.

 

  1. برطرف کردن احساس خستگی

استشمام بوی سبزی خشک نعنا تمام آن چیزی است که برای تازه کردن عملکرد مغزتان به آن نیاز دارید، زیرا محرکی طبیعی می باشد. بو کشیدن رایحه نعنا به شما کمک می کند کمتر احساس استرس و افسردگی داشته باشید زیرا بدنتان را ریلکس کرده و ذهنتان را آرام خواهد کرد. بوی خوش این سبزی خشک باعث می شود کمی سروتونین در مغزتان رها شود، بنابراین این بار اگر نیاز به تقویت روحیه و افزایش کارایی مغزتان داشتید، می توانید با چند برگ تازه نعنا بخور دهید.

  1. مراقبت از پوست

نعنا نه فقط مصرف طبی دارد بلکه برای پاکسازی جوش ها، تسکین خارش پوست و تاراندن حشرات هم مفید است. رایحه ی تند آن به دور کردن حشرات از شما هم می تواند کمک می کند. سبزی خشک نعنا سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به پوستتان درخششی طبیعی می دهد. خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی موجود در برگ نعنا در برطرف کردن آکنه هم مؤثر می باشد.

  1. پیشگیری از سرطان

پژوهش ها نشان می دهد سبزی نعنا (سبزی خشک یا تازه) می تواند از انواع خاصی از سرطان ها پیشگیری کند چون خواص فیتوشیمیایی موجود در برگ های نعنا مانع تأمین خون جهت تشکیل تومور می گردد.

شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب؛ تولید کننده مرغوبترین سبزیجات خشک در سطح خاورمیانه

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X