خواص پیاز
۰
خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب، پیاز dried herbs dried vegetables

به نقل از شرکت خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب: پیاز سرشار از ویتامین ث، نیاسین و ریبو فلاوین است. همچنین غنی از مواد معدنی مثل گوگرد، آهن، آهک، فسفر، پتاسیم، سدیم، ید و سیلیس است. به دلیل داشتن گوگرد ضد عفونی کننده خوبی برای خون و مجرای تنفسی است، همچنین به علت داشتن فسفر کار فکری را آسان می‌کند. همچنین در درمان آسم، ورم گلو، برونشیت و گریپ مناسب است.

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب dried herbs dried vegetables
سبزی خشک ناب، dried herbs, dried vegetables

 

دکتر پاکنژاد در کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر نوشته است: ” پیاز برای تجدید قوای سلسله اعصاب و دفع سموم از پوست بدن مفید است و هرکس می‌خواهد وارد شهری شود ارز پیاز آن محل بخورد تا بلاها از او دور گردد.”

پیاز با داشتن ید فراوان در درماان آبسه‌های شدید، جوش‌های زیر پوست و ورم غدد لنفاوی موثر است. سلیس موجود در این گیاه خوراکی برای تشکیل، نگهداری استخوان‌ها و شرایین اثر مطلوبی دارد. وجود نوعی آنتی بیوتیک که اثر گوشت‌های مرده‌ای که ایجاد عفونت روده‌ای میکنن رو کاهش می‌دهد در پیاز ثابت شده است. به همین دلیل است که خودرن آن به همراه غذای خارج از منزل توصیه می‌شود.

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب، پیاز dried herbs dried vegetables
سبزی خشک ناب، dried herbs, dried vegetables

ضد بیماری قند

پیاز ضد بیماری قند است و اثر ان از انسولین به مدت بیشتری در بدن باقی می‌ماند. پیاز کمی دیر هضم است و برای درمان مشکلات کلیه باید آنرا به صورت خام مصرف کرد و برای درمان بیماری‌های گوارشی باید آن را به صورت پخته میل کرد.

برطرف کردن میگرن

اشک آوری پیاز باعث بر طرف کردن میگرن و زاکام تازه شروع شده می‌شود. انواع پیاز اعم از خام پخته و سرخ شده از تشکیل لخته‌های خون در عروق و از بروز سکته مغزی و قلبی جلوگیری می‌کند. و همچنین برای تصفیه  و کاهش فشار خون مفید است. چون برنج سفید و آب کش شده فاقد ویتامین ث هست خوردن پیاز با آن توصیه شده است.

خشکبار و سبزی خشک فردوس ناب

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X